η πρώτη μέρα χωρίς τσιγάρο: ένας μικρός θρίαμβος

Σε ένα μήνα κλείνω έναν χρόνο χωρίς τσιγάρο. Και είναι όμορφα.  Πήρα την απόφαση να το σταματήσω μετά από πολύ σκέψη, και μάλιστα εκείνη την περίοδο, στην αρχή βρέθηκα τυχαία έξω από ένα ιατρείο διακοπής καπνίσματος σε κεντρικό δημόσιο νοσοκομείο της Αθήνας. Πήγα από περιέργεια να δω την αντιμετώπισή τους. Γράφτηκα και πήγαινα κάθε βδομάδα. Μου έπαιρναν την πίεση, μου μέτρησαν τον αέρα στα πνευμόνια, απάντησα σε ερωτηματολόγια σχετικά με την συχνότητα και την ποιότητα του ύπνου και μου έδωσαν να πάρω ένα χάπι, το οποίο υποτίθεται βοηθούσε στην σταδιακή ελάττωση του αριθμού των τσιγάρων που θα κάπνιζα. Το χάπι αυτό λέγεται Zyban, και είχε χρησιμοποιηθεί ως αντικαταθλιπτικό αλλά το έδιναν πλέον ως βοήθεια σε εκείνους που θέλουν να κόψουν το κάπνισμα. Διάβασα τις παρενέργειες, έναν ατέλειωτο κατάλογο, αλλά εμπιστεύτηκα τους γιατρούς. Τις δύο πρώτες μέρες ένιωθα μια μικρή ξηροστομία, αλλά την τρίτη μέρα μου συνέβη κάτι πάρα πολύ ανησυχητικό: ένιωθα ότι μου φεύγει το κεφάλι, άρχισαν τα μέλη μου να αποσυντίθενται και νόμιζα ότι σβήνω και φεύγω για αλλού. Ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου που ζήτησα βοήθεια από φίλους, να τρέξουν στο σπίτι μου. Πήρα τηλέφωνο έναν φίλο μου παθολόγο και μόλις άκουσε ότι έπαιρνα το συγκεκριμένο φάρμακο μου έβαλε τις φωνές. Ήταν εναντίον του συγκεκριμένου χαπιού. Την ίδια αρνητική άποψη διαπίστωσα ότι είχαν και άλλοι γιατροί τις επόμενες μέρες. Δεν το δεχόντουσαν σαν ιατρική αντιμετώπιση του τσιγάρου. Εκείνη τη μέρα, ήταν Σάββατο, θύμωσα πολύ με τον εαυτό μου, και το απόγευμα αφού συνήλθα κάπνισα αρκετά. Πείσμωσα, όμως, γιατί είμαι κατά της χρήσης φαρμάκων άνευ λόγου και αιτίας, και αποφάσισα ότι την επομένη δεν θα καπνίσω. Τήρησα τον λόγο μου. Είπα ότι είμαι άρρωστος εφόσον εξαρτιέμαι από τη νικοτίνη και από τη συνήθεια, και οφείλω να φροντίσω τον εαυτό μου. Δεν ήπια σταγόνα καφέ. Ήπια πολλά νερά, και λίγο τσάι. Θυμάμαι όμως τα νερά. Είναι θαυματουργό το νεράκι, κι ας το περιφρονούμε. Είχα στην άκρη των δακτύλων μου ένα ποτήρι γεμάτο νερό και το κατέβαζα. Βοηθάει τρομερά στο να φύγει η νικοτίνη. Το απόγευμα είχα ένα ραντεβού επαγγελματικό. Κάπνιζαν μερικοί στην παρέα. Αλλά είπα σε λίγο θα πάω σπίτι, και θα ησυχάσω. Τη Δεύτερη μέρα ήταν πιο ήρεμα τα πράγματα. Άρχισα να παρατηρώ τον ευατό μου και τι αλλαγές συμβαίνουν επάνω μου. Το πρώτο λοιπόν είναι η αίσθηση της αναπνοής, εφόσον φεύγει η πικρίλα της νικοτίνηςαπό τα χείλη και το στόμα. Αυτό συνδυάζεται με τον φάρυγγα και την επούλωση κάθε ερεθισμού από τον καπνό, όπως κατεβαίνει για να πάει στα πνευμόνια.  Πήγα στο νοσοκομείο και τους είπα την εμπειρία με το χάπι. Παραπονέθηκα που δεν υπήρχε ένα τηλέφωνο βοήθειας και υποστήριξης για το Σαββατοκύριακο. Εάν δεν είχα προσωπικό γιατρό μπορεί να είχα πεθάνει. Δεν ξέρω εάν αισθάνθηκαν την ευθύνη τους και εάν έλαβαν κανένα μέτρο. Μου αντιπρότειναν να πάρω τσίχλες με νικοτίνη και μου έγραψαν αυτοκόλλητα με νικοτίνη. Δεν πήρα τίποτα, και τους εξήγησα ότι είμαι κατά των υποκαταστάτων. Ωστόσο, εγώ, συνέχισα να πηγαίνω για μερικούς μήνες. Με βοηθούσε αυτή η αναφορά κάπου. Μου έπαιρναν την πίεση, μου μετρούσαν το βάρος, μίλησα και με μια νεαρή ψυχολόγο μερικές φορές. Το θέμα ήταν πώς τα πάω. Για εκείνους τα πήγαινα μια χαρά. Για μένα ήταν ένας αγώνας σε καθημερινό επίπεδο που συνδυάστηκε με κολύμπι και άσκηση. Έπαιρνα θάρρος, κάθε φορά που ένιωθα ότι στο σώμα μου νιώθω ευεξία και αυτό μεταφράζεται ότι ένιωθα κάτι να ρέει και να με γεμίζει χωρίς να μπορώ να το προσδιορίσω υλικά αλλά είχε μια επίδραση στη διάθεσή μου. Κάθε μέρα ήταν και ένας μικρός θρίαμβος. Στο μυαλό μου ερχόταν συνεχώς το ερώτημα: πώς ήταν η ζωή μου πριν αρχίσω να καπνίζω; Το πείραμα με τον εαυτό μου που έχει θέμα “ξέρεις πώς είναι όταν καπνίζεις. Πώς είναι όταν δεν καπνίζεις;” συνεχίζεται.
40 thoughts on “η πρώτη μέρα χωρίς τσιγάρο: ένας μικρός θρίαμβος

  1. Δηιάνειρα

    και η μαμά μου,το έκοψε 1 και έξω..30 χρόνια καπνίστρια,πήγε σε κέντρα διακοπής (διαφήμιση δε κάνω,όποιος θέλει με ρωτά) και σε 20 λεπτά δεν είχε καμιά επιθυμία για τσιγάρο..Πάνε 3 χρόνια τώρα..Εγώ το έκοψα εδώ και 3 μήνες περίπου με το “ζόρι”,γιατί δε μου φταίει το νινί αν εγώ θέλω να καπνίζω 😉

  2. ardalion Post author

    Δεν κατάλαβα εάν τη μητέρα την βοήθησαν τα κέντρα διακοπής καπνίσματος. Εγώ παρά λίγο να πάθω μεγάλη ζημιά λόγω της έλλειψης πληροφόρησης, όπως γράφω σχετικά.

    Πάντως, τυχερό το μωράκι. Αλλά, αυτό με το “ζόρι” για σένα δεν σου είναι (ήταν) βάρος;

  3. newinka

    ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΓΩ. ΣΠΑΝΙΑ ΓΡΑΦΩ ΑΛΛΑ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΑΞΙΖΕΙ . ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ . ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΝΑ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 45 ΜΕΡΕΣ ΤΟ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΖΗΤΩ … ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΕΙΜΑΙ ΔΥΝΑΤΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΣΥ.

  4. Δηιάνειρα

    μου ήταν και μου είναι..βλακείες να λέμε;
    η μαμά μου πήγε το απόγευμα,σε 20 λεπτά έφυγε,χωρίς να νιώσει πόνο ή ο,τιδηποτε και μετά δε ξαναακούμπησε τσιγάρο

  5. Εξάκτινος

    Εγώ δεν καπνίζω αλλά αναγκάστηκα να αλλάξω τη διατροφή μου. Νηστεία της ορθόδοξης Εκκλησίας. Θαυματουργή παιδιά. Βέβαια δεν την κρατάω 40 μέρες στις 20 τρώω μια φορά τυρί. Τα πρώτα αποτελέσματα τα είδα μετά από τρεις μήνες.

  6. ardalion Post author

    Χαίρομαι newinka, συναγωνιστή. Η σκέψη δεν σβήνεται γιατί το τσιγάρο είναι εμπειρία. Μια προσωπική σχέση μπορεί να τελειώσει. Ξεχνιέται ποτέ το άλλο πρόσωπο; ΠΟΤΕ. Και σίγουρα το τσιγάρο ως εξαρτησιογόνο που είναι μάλλον κρύβει και μια ερωτική διάσταση… Δεν πάω παραπέρα σε φροϋδικά κλπ. Όταν ήμουν πάνω στους δύο μήνες, όπως εσύ είχα επιθυμία, αλλά ταυτόχρονα η σωματική άσκηση βοηθούσε τρομερά στην ανάγκη για τσιγάρο. Βέβαια, ισχυρότατο κίνητρο ήταν η επιθυμία μου να αυξήσω αντοχές, και γενικά να βοηθήσω το σώμα μου να συνέλθει από την επίδραση της νικοτίνης και των άλλων ουσιών.

    Εξάκτινε, ο αγώνας είναι φοβερός και επίπονος! Για μένα, η εξάρτηση είναι δεδομένη. Πολλοί καπνιστές κριτικάρουν κι αποδοκιμάζουν χρήστες ουσιών, όπως ηρωίνη, και οι ίδιοι δεν αντέχουν χωρίς τσιγάρο πάνω από ώρα… Εάν επιτρέπεις ποια ήταν τα αποτελέσματα της νηστείας που είδες σε εσένα; Σίγουρα υπάρχει μια σοφία στην παράδοση της διατροφής μας, αλλά αν θες μίλησε για το τι έκανε τη διαφορά μετά από 3 μήνες.

    Διάνειρα, προφανώς δεν ήσουν έτοιμη… Αυτό που έκανε η μητέρα σου το γνωρίζω από φίλες. Δεν πιάνει σε όλους. Και φυσικά δεν πιάνει γιατί δεν υπάρχει μαγικός τρόπος. Για μένα αποφασιστικό ρόλο έπαιξε όταν ομολόγησα ότι φοβάμαι να το κόψω…. και κάτι πρέπει να κάνω για τον φόβο μου. Ωστόσο, εσύ, παρόλο που έχεις πιεστεί, έχεις την ευκαρία να δεις πώς είναι. Εγώ εάν πιεζόμουν, όπως εσύ, θα έσκαγα… δεν θα άντεχα. Πιστεύω πολύ στην προετοιμασία, το σχεδιασμό και κυρίως το πείσμα, δηλαδή την επιμονή.

    Θέλω να σας εξομολογηθώ, ότι ήταν τόση η χαρά μου τον πρώτο καιρό που δεν κάπνιζα, (δεν ξέρω, newinka, εάν το έχεις νιώσει να σε πλημμυρίζει κάτι που σίγουρα είναι σωματικές εκκρίσεις), ώστε έφτιαξα ένα μπλογκ ειδικά για αυτό, γιατί ήθελα να βοηθήσω άλλους που το σκέπτονταν. Αλλά το διέκοψα, νομίζω πρέπει να είχα κάνει 2 κειμενάκια. Τώρα, που έχω πάλι έντονη διάθεση, και βλέπω ότι πολλοί που με επισκέπτονται διαβάζουν τα δημοσιεύματα στις «Ιστορίες του καπνού» αισθάνομαι ότι κάτι μπορεί να πάρει ο ενδιαφερόμενος. Αυτό με έχει ενθαρρύνει για να συνεχίσω, όπως κι εσείς που καταθέτετε τις εμπειρίες σας. Σας ευχαριστώ που τις μοιράζεστε!

  7. Εξάκτινος

    Είδα μια βελτίωση στην υγεία μου. Δεν πρόκειται για 3 βδομάδες αλλά το κάνω από τον Αύγουστο. Πρώτα αποτελέσματα είδα τα Χριστούγεννα εν μέρει γιατί έκανα κάποια λάθη (έτρωγα πατάτες και μπανάνες). Από τότε πάει όλο και καλύτερα. Ξεκουράζεται ο οργανισμός κι επανέρχεται από μόνος του. Θα το συνεχίσω μέχρι το Σεπτέμβρη.

  8. Ηλίας

    Και εγώ μετράω 5 μήνες περίπου και νίωθω τυχερός που στην ηλίκια των 21 κατάφερα να το κόψω (ελπίζω να ήταν νωρίς) κάπνιζα απ’τα 16 απ’τα 18 κανονικά.. Διστυχώς υπάρχει ένας ασττικός μύθος οτί είναι δύσκολο να το κόψεις ο οποίος αποθαρύνει πολύ κοσμό απ’το να το κάνει. Με ελάχιστη ψυχική δύναμη έχει γινεί και νιώθεις υπέροχα δοκιμάστε το.!

  9. ardalion Post author

    Μπράβο σου Ηλία. Είσαι νέος, άρα είσαι πιο πολύ πεισματάρης. Αν θες πραγματικά να το κόψεις, μπορείς και χωρίς υποκατάστατα, να συνεχίσεις και να φτάσεις το ένα εξάμηνο, και τον ένα χρόνο. Δεν είναι απλό, αλλά δεν είναι και Γολγοθάς. Μην τρελαθούμε…

    Μου αρέσει όπως το λες: αστικός μύθος. Ναι, όντως, έτσι είναι. Έβλεπα και παρατηρούσα τις ευφάνταστες γιγαντοδιαφημίσεις γνωστής φίρμας τσιγάρων σε δρόμους της Αθήνας. Εδώ, στην πόλη έχει φτιαχτεί η ιστορία και έχει μεταφερθεί στην περιφέρεια.

  10. egolpion

    21 χρόνια ζωής δεν προλαβαίνουν να κάνουν βίωμα το τσιγάρο αγαπητέ Ηλία. Και το δύσκολο δεν είναι η απεξάρτηση απο τη νικοτίνη. Αυτή με 2-3 χαπάκια κατορθώνεται. Άλλο είναι το πρόβλημα. Κάποιος που καπνίζει ή καπνιζε 20 χρόνια και έχει χτίσει κυριολεκτικά τη ζωή του πάνω στο άναμμα του τσιγάρου, στο σχήμα του αναπτήρα, στον ήχο του σπίρτου που ανάβει, ακόμα και στην μυρωδια των δαχτυλων του…αυτός ΔΕΝ το κόβει τόσο εύκολα. Η εξάρτηση τότε έχει καταστεί Φιλοσοφία για τον καπνιστή.

  11. doulgerakis nikolas

    ειμαι 45 χρονων καπνιζα απο τα 18 μου . οτι εχει βγαλει η φαρμακο βιομηχανια για την διακοπη του καπνισματος το εχω δοκιμαση χωρις κανενα αποτελεσμα. το μονο που καταφερνα μερικες ,βασανιστικες ημερες χωρις να εχω μαζι μου πακετο ,καπνιζα 2-3 κρυφα τα οποια και εκλεβα.τον τελευταιο καιρο ψαχνοντας στο διαδυκτιο βρηκα καποια sitesπου μου εδωσαν καποιες συμβουλες,κουραγιο και δυναμη και εχοντας αποκτηση εμπειρια ναμε σημερα που γιορταζω τα 45α γεννεθλια μου να μετραω τις πρωτες 24 ωρες ναι και μη γελατε οι πρωτες 24 ωρες χωρις τσιγαρο χωρις ζυπαν χωρις βαρενικλινη χωρις αυτοκολητα χωρις τσιχλες νικοτινης και γενικα με οτι παραγη το συστημα για ναμας τα παιρνη.τελικα ολα ειναι στο μυαλο μας , το προβλημα και η λυση του.μεγαλο παραμυθι η εξαρτηση απο την στιγμη που το ανακαλυψα ολα εγιναν πιο ευκολα δεν βασανιζομαι δεν κλεβω για να καπνισω κρυφα.ουτε καν με απασχολη αν καπνιζη ο διπλανος.απλα ειπα οτι δεν θελω να καπνιζω αλλο πια

  12. ardalion Post author

    Κανείς δεν δικαιούται να γελάσει με μια προσπάθεια σα τι δική σου. Χωρίς φάρμακα και χωρίς υποκατάστατα. Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο η απόφαση και η αίσθηση ότι δεν το έχεις ανάγκη αφού η ζωή μπορεί να συνεχιστεί το ίδιο όμορφη και ακόμα καλύτερη χωρίς καπνό. Αύριο κλείνω 15 μήνες χωρίς να έχω τραβήξει μια ρουφηξιά. Και είμαι πολύ καλά. Χωρίς κανένα φάρμακο. Μόνο με τη θέληση και τη διάθεση να δω πώς είναι ο εαυτός μου χωρίς τσιγάρο. Και είναι καταπληκτικά. Είναι ένα νέο ξεκίνημα χωρίς τη ρημάδα την εξάρτηση. ΣΥΝΕΧΙΣΕ φίλε. Και όποτε νιώσεις την ανάγκη, πες τι σκέφτεσαι, επικοινώνησε.

  13. doulgerakis nikolas

    Σε λιγο κλεινω 48 ωρες χωρις τσιγαρο,αλλα με πολυ νερο .καθε λιγο πινω νερο με το ζορι. παιρνω βαθειες ανασες απο την μυτη και εκπνεω απο το στομα, βοηθαη παρα πολυ.Σημερα αρχισα να μυριζω καλυτερα,και απορω γιατι δεν μου μιλησε κανεις για το rexona τοσο καιρο που εγω νομιζα οτι δεν βρομαω,[πλακα κανω] αναπνεω πιο ανετα χωρις το χαρακτηριστικο χρου χρου στο στηθος.παιδια χωρις πλακα η κατασταση μου ηταν τραγικη καπνιζα 50 τσιγαρα την ημερα αυτα μετην περισοτερη νικοτινη και πισσα για 20 χρονια. το πρωι πρωτα αναβα τσιγαρο και μετα ανοιγα τα ματια , μετα καφε 2-3 τσιγαρα μετα βηχας εντονος και αρκετες φορες εμετος, απορω πως ζω ακομη.ειμαι σχεδον βεβαιος οτι αυτο το ιστολογιο το διαβαζουν ανθρωποι με το ιδιο προβλημα με μενα, ενα θα τους πω να μη διστασουν να δοκιμασουν να κοψουν το καπνισμα ,οσες φορες και αν αποτυχουν,θα ερθη η στιγμη που θα τα καταφερουν.ευχαριστω για την συμπαρασταση, παιρνω δυναμη απο ολους σας και θελω να σας δοσω και εγω απο την δικη μου θα επανελθω σε 5 ημερες για να καταθεσω την εμπειρια 1η εβδομαδα χωρις τσιγαρο

  14. Δημητρης Κ.

    Καλημερα και απο μενα.
    1η Ιουνιου σταματησα το τσιγαρο (οχι ΕΚΟΨΑ)…
    Ειμαι 29 χρονων και καπνιζα 15 χρονια περιπου, ενα πακετο την ημερα (ποτε παραπανω ομως) και το σταματησα μαχαιρι..απ την μια μερα στην αλλη.
    Αν με ρωτησετε γιατι το εκοψα θα σας πω πως απλα δεν θελω μια μερα να φτασω να παω σε ενα γιατρο ο οποιος θα με κοιταξει με λυπη και θα μου πει:”you just fucked up!!”.Οπως και να εχει δεν ανεχομαι να πεθανω απ το τσιγαρο ρε παιδια,ρεζιλικι…κριμα κ αδικο.Καλυτερα να περπαταω κ να μου ερθει μια πετρα στο κεφαλι παρα απο αυτο.

    Για μενα οι 3 πρωτες μερες ηταν μαρτυριο…ομως περασαν.Τωρα πλεον οι φορες που το ζηταω αρχιζουν και λιγοστευουν και καταλαβαινω πως ειναι περισσοτερο “εγκεφαλικο” το θεμα πλεον παρα οργανικο.Βεβαια εγω ποτε δεν ειχα τον λεγομενο τσιγαροβηχα που λενε τα πρωινα, ή πονους στην πλατη κτλ..γενικοτερα ποτε δεν παρατηρησα τετοια πραγματα στον εαυτο μου,ισως το οτι παιζω μπαλα να εχει παιξει κ αυτο τον ρολο του.
    Παιζω μπαλα εδω και 5 χρονια τωρα εντατικα (2-3 φορες την εβδομαδα σιγουρα) και ημουν πολυ περιεργος να δω αν θα εβλεπα καμια διαφορα κατα την διαρκεια της διακοπης του τσιγαρου.Φυσικα δεν πεταω κιολας..ΑΛΛΑ εχω δει διαφορα στην αντοχη μου,στην προσπαθεια μου κτλ.Κουραζομαι λιγοτερο και μου αρεσει πολυ αυτη η αισθηση.

    Παιδες,εγω εχω εναν κολλητο ο οποιος το προσπαθησε μα τσιχλές νικοτινης κτλ..δεν καπνισε για 4 μηνες αλλα ηταν ΦΟΥΛ στις τσιχλες και στο τελος…καπνισε παλι..
    Το θεμα ειναι να ΘΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ να το κοψεις,εγω τουλαχιστον πριν ελεγα οτι ΔΕΝ ΘΕΛΩ να το κοψω κ οτι μου αρεσει το τσιγαρο.Επισης στην αρχη του κειμενου εγραψα “ΣΤΑΜΑΤΗΣΑ” γιατι ειναι πολυ βιαστικο να πω “ΕΚΟΨΑ”..αυτο θα το πω μετα απο 1 χρονο!!

  15. doulgerakis nikolas

    Εδω ειμαι παλι μετα απο 13 ημερες χωρις ουτε μια τζουρα.Αισθανομαι οτι εβγαλα νοκ αουτ αυτον που φοβομουν και θεωρουσα μεγαλο αντιπαλο τον καπνο. τελικα ολα ηταν μια αποφαση εκει που με ειχε στριμωξη στα σχοινια βρηκα την δυναμη και το θαρος να τον κτυπησω αλυπητα. Δεν μπορειτε να φαντασθητε ρε παιδια ποσο ωραια και ποσο δυνατος αισθανομαι.Το πρωι ξυπναω ξεκουραστος δεν μου ποναει η μεση και η πλατη μπορω και πινω καφε χωρις να καπνισω αρχισα να ανακαλυπτω γευσεις και να απολαμβανω αυτο που τρωω ολα τα φαγητα μου φαινονται νοστιμα – ακομα και της πεθερας μου, και αν περαση ακομα λιγος καιρος μπορει και να την συμπαθησω κιολας-ΚΑΙ ΠΟΥ ΝΑ ΣΑς ΜΙΛΗΣΩ ΓΙΑ ΣΕΞ ., ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟ ΜΑΚΡΥΤΕΡΟ ΧΩΡΙς ΛΑΧΑΝΙΑΣΜΑ.Με την συζηγο φυσικα οχι με την πεθερα. Φιλε Δημητρη νομιζηςοτι δεν σε πειραξε το καπνισμα.Το ιδιο νομιζα και εγω μεχρι τα 38 μου μη βαζης ημερομηνιες στην προσπαθεια σου ασε για αυριο το τι θα κανεις αυριο και ασε του χρονου για το τι θα κανεις σε ενα χρονο.Αυτο που πρεπει να κανεις σημερα ειναι να κοιταχτης στον καθρεφτη και να πης γεια σου ρε μεγαλε σε παραδεχομαι που δεν καπνισες σημερα ειμαι υπερηφανος για σενα.

  16. paris

    mravo sas egw to exw stamatisei edw kai 5 mines afou stin kiriolexsia den pigaine allo.. eixe arxisei na epireazei asxima tin ygeia mou oso afora anapneystika provlimata kai ponous poy eniwtha akoma,i zwi mou einai poly diaforetiki pleon den tha to valw pote xsana sto stoma mou…

  17. felix

    paidia ego edo kai 3 evdomades den kapnizo,entelos ksafnika phra thn apofash,ena vradu kai eipa mesa m den thelo na eimai allo eksarthmenh,giati den m aresoun oi eksarthseis kai giati auto mas sapizei mesa kai ekso!sugharhthria se osous ta kataferan,pairno polu dunamh,an kai prepei na po oti den duskolevomai idiaitera eimai 22 kai kapniza 5 xronia,katalavaino oti den thelo thn ousia alla thn kinhsh th stigmh pou apolamvano kati h thelo na xalaroso,h aghonomai,epeidh eimai sunhthismenh se antistoixh psyxologia kapnizo.eutuxos uparxoun ta kalamakia kai ta kobologia gia na stamathsei kai auto…kalh prospatheia se olous mas

  18. ardalion Post author

    Συγχααρητήρια για την απόφασή σου. Κάνεις μια νέα αρχή στη ζωή σου. Και αυτή η αρχή είναι πολύ πιθανό να σε κάνει να σκεφτείς και άλλα πράγματα, να αναθεωρήσεις και άλλα θέματα που σε έκαναν να εξαρτάσαι. Είναι πολύ ωραία και χωρίς τσιγάρο.

    Καλή σου συνέχεια!

  19. giorgos gropats

    Prin 3 meres wra 05:00 to prwi eipa den tha to ksanakanw.(enw hmoun se nuxterinh vardia sthn douleia mou)
    eimai 30 etwn, to arxisa sta 15-16 peripou.den tha pw eixa provlhma h ta da skoura.oxi.
    oute k kapniza san fourago to 1 pisw apo to allo.
    h gynaika mou mou to xe pei polles fores alla egw “nai mwre entaxei” k meta anava tsigaro.
    mename ameriki k evgena eksw stous -20 k -25C na kanw tsigaro, pote mesa sto spiti gia logous ygieinhs.
    telos pantwn kanw h mallon ekana peripou sto paketo/mera k oute.
    ton teleutaio kairo ekana COOPER kapno.logo krisis,meiwsa ta eksoda tou karkinou mou sto 1/3.
    shmera 15/08/10 ths panagias eida pws yparxei akoma kapnos left over apo proxtes.ton anoiksa ton mirisa k to afhsa pali pisw.
    to grafw me smile on my face coz auto se mena deixnei poso dunatos TELIKA eimai,kati pou den eixa se polu megali antilipsh gia mena.
    pleon kathomai 8 wres se ena grafeio xwris tsigaro k kafe pleon.mono kanata nero me mpoliko pago k kompolo’i’ na perna h wra.
    to stoma den vromaei.h aisthisi tou kafe k tou tsigarou exei fugei,niwthw pio wraia an k akoma einai polu nwris gia na dw kapoia diafora alla oso na nai maresei.
    opws k na to kaneis…..DEN XANEIS.
    TELOS.

  20. ardalion Post author

    Γιώργο, συγχαρητήρια. Η προσπάθειά σου θα ανθίσει και θα φέρει κι άλλο. Κι εμένα το νερό με βοήθησε την πρώτη μέρα. Το κομπολόι δεν το χρησιμοποίησα ιδιαίτερα. αλλά σίγουρα βοηθάει στην απασχόληση των χεριών. Θυμάμαι το τελευταίο μου πακέτο το είχα για πάρα πολύ καιρό μέσα σε ένα ντουλάπι. Δεν το είχα πετάξει στα σκουπίδια γιατί ήθελα να ξέρω ότι είναι εκεί, αλλά δεν το θέλω. Σαν άσκηση!

    Σου εύχομαι καλή συνέχεια! Θέλει δύναμη και να σκέφτεσαι πως δεν είσαι μόνος. Πολλοί ακόμη, πριν από σένα, το κατάφεραν και ζουν χωρίς καπνό. Και δεν έγιναν λιγότερο ευτυχισμένοι από το μη κάπνισμα…

  21. Ελευθερία

    Γειά σας!!Είμαι 20 χρονών και καπνίζω απο τα 13!!!Είμαι 3 ημέρες χωρίς τσιγάρο και νιώθω ήδη πολύ περήφανη!Είναι η πρώτη φορά που το πήρα απόφαση να το κόψω και ελπίζω να το καταφέρω!!Υπάρχει όμως κάτι που με δυσκολεύει..Όλοι μα όλοι οι δικοί μου άνθρωποι καπνίζουν.Αδέρφια,γονείς,φίλοι ..Έτσι μου είναι πιο δύσκολο να αντιστέκομαι! Και ας μη λέμε ψέματα,είναι πολύ σημαντικό αν καπνίζουν οι άνθρωποι που περνάς ολη τη μέρα μαζί τους!!! Πώς μπορώ να βγάλς απο το μυαλλό μου αυτήν την άσχημη συνήθεια?? Μετά απο μήνες χωρίς τσιγάρο θα σταματήσω άραγε να το θέλω και να το έχω ανάγκη??

  22. ardalion Post author

    Καλώς ήλθες, Ελευθερία! Η δυσκολία που περιγράφεις είναι υπαρκτή. Ωστόσο δεν είναι ανυπέρβλητη. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του. Κι εσύ κάνεις τις δικές σου επιλογές. Εάν έχεις αποφασίσει πραγματικά να κόψεις το κάπνισμα, νομίζω πως δεν θα σε απασχολούν τί κάνουν οι άλλοι. Σου μιλώ από τη δική μου πείρα. Οι άλλοι δεν με ενοχλούσαν που κάπνιζαν, όπως και τώρα, όταν καπνίζουν δίπλα μου. Από το μυαλό μας δεν βγαίνει εύκολα το τσιγάρο. Θέλει τον χρόνο του γιατί σχετιζόμαστε με έναν ιδιαίτερο τρόπο μαζί του. Έτσι πιστεύω. Επενδύει ο καθένας μας κάτι στο τσιγάρο και όταν το κόβει νιώθει πως χάνει κάτι δικό του, αγαπητό.
    Σου εύχομαι, ειλικρινά, να είσαι δυνατή και να τα καταφέρεις. Μπορείς!

  23. Δημήτρης

    Αχ Ελευθερία μου …μακάρι να ήμουν 20 ετών και να έκοβα το τσιγάρο τόσο νωρίς. Δυστυχώς το έκοψα στα 38 (είμαι τώρα 40) κι έτσι συμπλήρωσα κάπου 20 χρόνια ως καπνιστής με ό,τι αυτό σημαίνει για τον οργανισμό. Τα τελευταία 2 ¨καθαρά¨ χρόνια η ζωή είναι πολύ διαφορετική. Και θα ήταν ακόμα καλύτερη αν είχα κρατήσει και όλα τα χρήματα που ξόδεψα για τσιγάρα τις προηγούμενες 2 δεκαετίες 🙂 Όσο για τον περίγυρο που καπνίζει … απλά με ενοχλεί και βγάζω τα μπουφάν στο μπαλκόνι να ξεβρωμίσουν μετά από κάποια έξοδο σε χώρο καπνιζόντων. Ο καθένας τραβάει το δρόμο του. Τράβα κι εσύ τον δικό σου. Χωρίς τσιγάρο.

    ΥΓ. Δεν είχα ποτέ επιχειρήσει να το κόψω (ούτε για μια μέρα). Αυτό που μου συνέβη μπορώ να το περιγράψω μόνο ως ένα ΚΛΙΚ στο μυαλό μου. Τίποτα άλλο. Τι πρώτες μέρες “ψήθηκα” 1-2 φορές κι αυτό ήταν όλο. Όποτε σου έρχεται να καπνίσεις σκέψου ότι θα χαλάσεις μια ωραία προσπάθεια που πάει καλά και μετά φτου κι από την αρχή. Τέλος, όσο για την απόλαυση που οι μη καπνιστές χάνουν: Σε μια ωραία βραδιά ο μη καπνιστής περνάει το ίδιο καλά με εσένα που καπνίζεις. Εσύ τρέχεις να βρεις νυχτιάτικα περίπτερο για να νιώσεις τόσο όμορφα όσο αυτός που δεν χρειάζεται να τρέξει πουθενά!!!

  24. kahtrin

    Εκοψα κι εγω το τσιγαρο εδω και εικοσι πεντε μερες.40 χρονια καπνιστρια.Δυο πακετα την ημερα.Φοβερη εξαρτηση.Μολις ξυπνουσα,ο κοσμος να χαλαγε εγω επρεπε να πιω καφε και να καπνισω μονοκοπανια 4 τσιγαρα για να ξεκινησω τη μερα.Το βραδυ αν τυχαινε ποτε να ξεμεινω και ημουν σε μερος που δεν γινοταν να προμυθευτω πηγαινα κατευθειαν για υπνο.Ακομη και στο σινεμα μασουσα μαστιχες νικορετ για να ειμαι καλα.Τα δοντια μου χαλασαν απο την περιοδοντιτηδα μια αρρωστια των ουλων και στραβοσαν,ομως εγω εκει δεν το σταματουσα.Η φωνη μου εγινε χοντρη αντρικια απο λεπτη που ηταν.Ειχα πολυ ωραια φωνη και τραγουδουσα,μα εδω και χρονια πνιγομαι.Ευτυχως που ηχογραφισα παλιοτερα την φωνη μου και με πιστευουν καποιοι οταν την ακουν.Τελος παντον να μην το κουραζω αλλο καταλαβαται γιατι προκειται.Ζουσα για να καπνιζω.Εδω και εικοσι πεντε μερες ειμαι καθαρη.Χωρις υποκαταστατα ετσι με το μαχαιρι την παλευω την νικοτινη που θελει να με ξεπαστρεψει……..

  25. νιτσα

    4 μερες χωρις τσιγαρο.ειμαι 35 και καπνιζω απο τα 17(θεε μου τη μιση μου ζωη!!!!!)ο γιατρος μου ειπε πως πασχω απο ΧΑΠ.εχω 2 κορες.θελω να τις δω να μεγαλωνουν,να γινονται γυναικες.θελω να ζησω.ΕΛΕΥΘΕΡΗ.θελω να τα καταφερω.

  26. ardalion Post author

    Μπορείς να τα καταφέρεις. Είναι ζήτημα θέλησης και απόφασης. Δικής σου και μόνο. Μην πτοείσαι με τίποτα. Ήδη είσαι 4 μέρες χωρίς τσιγάρο. Γιατί να μην είσαι και τις επόμενες ώρες; Και αύριο; Αφού ήδη έχεις κάνει ένα πάρα πολύ μεγάλο κατόρθωμα!

  27. Tasos

    καλησπερα σε ολους..εγω ειμαι 22 και καπνιζω απο τα 17 (το ξεκινησα κ εγω νομιζοντας οτι δινει τυπο!)..5 χρονια μπορει να ακουγονται λιγα αλλα εχω καπνισει πααααρα πολυ και διαφορες μαρκες..ειμαι 4 μερες καθαρος και πιστευω οτι αυτη τη φορα θα τα καταφερω( ξαναπροσπαθησα το καλοκαιρι)..το κλειδι ειναι να ξερεις ΑΚΡΙΒΩΣ τι κανεις ωστε να μην “ξεχασεις” το λογο που το εκοψες οταν θα βρεθεις τετ-α-τετ με ενα διαθεσιμο τσιγαρο :D!..ευχομαι να τα καταφερω..εκει που καπνιζα και κουδουνιαζα τωρα τσιμπαω ενα σνακ και ειμαι κομπλε..η αυτοεκτιμηση μου εχει ανεβει γιατι σεβομαι τον εαυτο μου κοβοντας το..καλη επιτυχια σε ολους σας!!!

  28. Random

    Καλησπερα παιδια…δεν ξερω αν ακομα υπαρχουν αναγνωστες που επισκεπτονται το συγκεκριμενο (πολυ ωραιο) μπλογκ…Θα ηθελα λοιπον να προτεινω σε οσους προσπαθουν να κοψουν το τσιγαρο ενα βιβλιο το οποιο προσεγγιζει την εννοια του εθισμου τελειως διαφορετικα και στην ουσια την απομυθοποιει….ειναι το “Πως να κοψετε το καπνισμα πανευκολα” του Θαναση Αποστολου…μπορειτε να το βρειτε στον Παπασωτηριου η να το κατεβασετε…εμενα με βοηθησε πολυ..Ο μονος λογος που το διαφημιζω ειναι γιατι πιστευω οτι αξιζει τον κοπο…..εναλλακτικα διαβαστε το Easy way to stop smoking του Alen Carr που πραγματευεται πανω κατω τα ιδια με το πρωτο!…

  29. ardalion Post author

    @Random
    Τα βιβλία που μιλούν για το κάπνισμα βοηθούν πολύ για να πάρει κανείς την απόφαση να το κόψει. Προσωπικά, με βοήθησε του Carr που κυκλοφορεί και στα ελληνικά. Η προσέγγισή του με έκανε να σκεφθώ για μένα, πώς μπήκα στη διαδικασία να καπνίζω, πώς διαμόρφωσα ταυτότητα καπνιστή. Μετά από αυτό ήμουν πιο κοντά να καταλάβω τί μου συμβαίνει, να μην κρύβομαι πίσω από δικαιολογίες και να αποφασίσω να δοκιμάσω να δω πώς θα αντιδράσει το σώμα μου εάν το σταματήσω.

  30. Kate

    Παιδιά καλησπέρα. Είμαι 40 χρονών και καπνίζω από τα 16 μου!! Έχω 3 μέρες που δεν το έχω βάλει στο στόμα μου..δυστυχώς πριν 4 χρόνια είχα σταματήσει γιά 6 μήνες αλλά το ξαναπήρα στο στόμα μου μετά :((…. Ελπίζω αυτή τη φορά να τα καταφέρω, μιάς και ο άντρας μου δεν καπνίζει κι αυτό με βοηθά αρκετά …θα τα ξαναπούμε σε λίγες μέρες .

  31. panfra

    Γεια σας!! Είμαι 33 χρονών και κάπνιζα από τα 20 μου…. Έχει 14 μέρες να καπνίσω… Δε λέω ότι έκοψα το τσιγάρο… Φοβάμαι μήπως πάθω κάποιο τραλαλά!! Απλά ξυπνάω και λέω σήμερα δεν θα καπνίσω… ούτε μια τζούρα… με βοηθάει πολύ… Φοβάμαι λίγο μπας και βάλω κιλά… Είναι το μόνο που με ανησυχεί… Ήδη προσέχω λίγο τη διατροφή μου…. Πιστεύω όμως στον εαυτό μου… Θεωρώ ότι μπορώ να τα καταφέρω…

  32. Lina

    ena paketo tin hmera = 5.00 eurw, diladi kathe mina 150 eurw kai kathe xrono 1800 ( kai isos 2000 ) eurw . Sin ta ekatontades epakolou8a stis ugeia mas pou mporoun na mas feroun sto 8anato mia wra grigorotera. As skeftoume ta paidia mas kai tous goneis mas toulaxiston. TELOS ! DEN THA PLHRONO GIA NA PETHANO !!!!

  33. Anonymous

    μπραβο!!!σας διαβασα και εγω και πηρα κουραγιο σημερα!!!το ειχα κοψει πριν 4 χρονια και πριν 1 χρονο το ξαναρχισα απο μια μαλακια!!ημουν σε ενα μπαρ και δεν ημουν στα καλα μου καπνιζε ο φιλος εκανα τρακα ενα!!!ε αυτο ηταν!!!μετα απο 3 χρονια εθιστικα στην νικοτινη με ενα τσιγαρο!!!αγορασα πακετο μετα και μπηκα στο λουκι!!!απο τοτε τι φαρμακα εχω παρει τι ηλεκτρονικα τσιγαρα τι αδειες εχω βαλει στη δουλεια για να το κοψω στην αδεια μου!!!εχω δοκιμασει απειρες φορες να το κοψω!!!μια ημερα 2 ημερες ενα μηνα οχι παραπανω δεν αντεξα!!!τωρα συνειδητοπειω ποσο μεγαλη παγιδα ειναι!!οτι μετα απο 3 χρονια υποτροπιασα!!!!!!σκεφτομαι ποσο ομορφα ηταν αυτα τα 3 χρονια που ημουν πρωην καπνιστης και οχι σκλαβος της νικοτινης!!!!!θα κανω και σημερα μια προσπαθεια και ας αποτυχω παλι!!!δεν μπορω να σκεφτω ποτε τον εαυτο μου να καπνιζει για τα επομενα χρονια!!!!!εχω ξενερωσει πολυ ασχημα με τον εαυτο μου!!εχει χαθει η αυτοεκτιμηση μου η ενεργεια μου η ευεξια μου τα παντα!!!το μισω αλλα το θελω κιολας!!!!απιστευτα συναισθηματα!!!!!ντρεπομαι πολυ ηια μενα!!!μου εχει γινει εμμονη πλεον η διακοπη του καπνισματος!!!!!σημερα το μεσημερι θα ξαναπροσπαθησω με πιο πολυ πεισμα και θεληση!!!!θα ξαναγραψω εδω να σας πω τι εγινε!!μην γελατε μαζι μου!!!υποφερω πλεον απο το τσιγαρο!!!!δεν το θελω στη ζωη μου!!!!!εχω ζησει και καπνιστης και μη καπνιστης!!!!ξερω πως ειναι!!!ειναι το πιο ηλιθιο πραγμα στον κοσμο!!πιστεψτε με καπνιστες που διαβαζετε τωρα

  34. cummulus

    Ἀνώνυμε.
    κάθε φορά πού ὁ ἐαυτός σου θά θέλει νά σέ βάλει /νά καπνίσεις, θ΄ἀπαντᾶς ἤρεμα καί σταθερά λέγοντας: -ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΠΝΙΣΤΗΣ, ΑΡΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΠΝΙΣΩ.

Leave a Reply

