Οι ευλογημένες συνέπειες μετά από 365 ημέρες χωρίς ένα τσιγάρο

Είμαι μια χαρά, και κυρίως υπερήφανος γιατί κατάλαβα ότι μπορώ να κόψω το τσιγάρο, εφόσον το αποφάσισα. Επειδή δεν είναι και μικρό το διάστημα, και κυρίως επειδή γνωρίζω ότι επισκέπτες στον τόπο εδώ ενδιαφέρονται για τα ζητήματα διακοπής του τσιγάρου, αποφάσισα σήμερα να κάνω έναν κατάλογο από τις ωφέλειες που βίωσα μέσα στον χρόνο που πέρασε και να τον μοιραστώ μαζί σου. Θα γράψω σχεδόν τα πάντα. Από τα μικρότερα ώς τα πλέον σημαντικά.

  • Σωματικές και ψυχικές αλλαγές
  1. Πίεση αίματος. Η πίεση ανεβαίνει στους καπνιστές. Μετά από 20 λεπτά, αφότου το έκοψα επανήλθε στα κανονικά όρια.
  2. Οξυγόνο. Μέσα σε 8 ώρες η νικοτίνη μειώθηκε στο μισό. Μετά από 24 ώρες άρχισε να φεύγει από τον οργανισμό το μονοξείδιο του άνθρακα και η πίσσα που είχε επικαθήσει στις κυψελίδες των πνευμόνων. Σε αυτό συντελεί και ο βήχας που θα αποβάλει την πίσσα. Ήδη σε τρεις μέρες η αναπνοή είχε βελτιωθεί σημαντικά, αφού ο αέρας κυκλοφορούσε πιο ελεύθερα σε πνευμόνια και βρόγχους.
  3. Διακοπή βήχα-φλεμάτων. Ο γνωστός τσιγαρόβηχας εξαφανίστηκε μαζί με την ταλαιπωρία των φαιοκίτρινων φλεμάτων που έβγαιναν σχεδόν σε καθημερινή βάση.
  4. Βελτίωση αισθήσεων. Η γεύση και η όσφρηση λειτούργησαν καλύτερα αφού αυξήθηκε η ευαισθησία της μύτης και του στόματος. Όσο κάπνιζα είχα την εντύπωση ότι καίγονται οι βλενογόνοι αυτών των οργάνων (ρουθούνια, φάρυγγας).
  5. Περισσότερη ενέργεια λόγω της καλύτερης πνευμονικής λειτουργίας. Ένιωσα ότι το σώμα μου γίνεται πιο δυνατό και σε αυτό νομίζω ότι βοήθησε η άσκηση και η γυμναστική.
  6. Ευεξία μετά από τη στέρηση. Μία αίσθηση ευφορίας καταπληκτική που οφείλεται στην ντοπαμίνη γιατί επιτρέπεται η φυσιολογική λειτουργία των σωματικών οργάνων. Αυτό το αισθάνθηκα λίγες μέρες μετά τη διακοπή και αφού έπαψε να με απασχολεί το θέμα στέρηση του τσιγάρου.
  7. Δέρμα. Οι καπνιστές έχουν συνήθως χρωματικούς τόνους στο δέρμα πιο σκούρους, οπότε με τη διακοπή του τσιγάρου το δέρμα επανέρχεται στο φυσιολογικό του χρωματισμό. Την αλλαγή αυτή την παρατηρούν πρώτα οι άλλοι στον περίγυρο.
  8. Δόντια χωρίς κιτρινίλες-αναπνοή χωρίς τσιγαρίλα-γεύση χωρίς πικρίλα. Όσο κάπνιζα οι χρωστικές ουσίες του τσιγάρου έβαφαν πολύ γρήγορα μετά από καθαρισμό τα δόντια. Παρατηρώ ότι απουσία τσιγάρου σημαίνει σαφέστατα λευκότερα δόντια. Επιπλέον η αλλαγή στην αναπνοή, χωρίς την χαρακτηριστική οσμή του τσιγάρου, καθώς και η απουσία της πικρίλας στη γεύση ήταν άμεσα αισθητές από το πρώτο άκαπνο πρωινό μου.
  9. Νύχια, μαλλιά. Εφόσον ο οργανισμός απορροφά καλύτερα τα θρεπτικά συστατικά των τροφών σε λίγο καιρό ήταν ορατές αλλαγές στην υγεία των μαλλιών και των νυχιών.
  10. Αυτοπεποίθηση+Θετική σκέψη. Μετά από έναν χρόνο νιώθω ότι είμαι πιο δυνατός για να αντιμετωπίσω δυσκολίες, αφού πέτυχα τον στόχο μου, και κυρίως πιο χαρούμενος γιατί δεν είμαι δέσμιος της νικοτίνης και μιας συνήθειας που μου πρόσφερε λιγότερα από όσα είχα ανάγκη… Είναι μια αλλαγή που έγινε από αγάπη για τον εαυτό μου και όχι γιατί μου το υπέδειξε κάποιος άλλος.

Να προσθέσω ότι οι αλλαγές που είδα είναι πολύ περισσότερες από όσες αναφέρω στον πίνακα, όπως: πολύ μεγάλη οικονομία χρημάτων, έλλειψη άγχους σε χώρους και περιστάσεις που απαγορεύεται δια ροπάλου το κάπνισμα (αεροπλάνο, εργασία), διακοπή πονοκεφάλων και άλλων αλγών, μυρωδιά ρούχων, σπιτιού, σώματος, άρση φοβιών για ασθένειες που οφείλονται στο κάπνισμα.

Στην προσπάθειά μου, κατά τον πρώτο χρόνο που κλείνω σήμερα άκαπνος δεν άλλαξα την καθημερινότητά μου. Στην αρχή αισθανόμουν ότι ήμουν ασθενής και ήθελα να γίνω καλά και την πρώτη μέρα απέφυγα καφέ και συναντήσεις με άλλους καπνιστές. Τη δεύτερη μέρα που ήταν δύσκολη πείσμωσα και σκεφτόμουν τους λόγους που κάπνιζα, τί μου άρεσε και τί δεν μου άρεσε στη συνήθεια αυτή. Επιπλέον δεν είχα συμπτώματα στέρησης. Ούτε τρεμούλες ούτε ζαλάδες και τα σχετικά. Από την άλλη είχα αρχίσει να ενημερώνομαι για τις αλλαγές που αναφέρω στον πίνακα, και τις οποίες αντιλαμβανόμουν μέρα με τη μέρα. Όταν ένιωσα ότι είναι όμορφο να μην καπνίζω και ότι μπορούσα να περάσω καλά χωρίς τσιγάρο ενισχυόταν η διάθεσή μου για ακόμη μέρα άνευ νικοτίνης. Και τα κατάφερα. Χωρίς υποκατάστατα, χωρίς φάρμακα, χωρίς ειδικές θεραπείες. Διαβάζω ότι το 80% αυτών που έκοψαν το κάπνισμα το αρχίζουν πάλι στη διάρκεια του ενός χρόνου. Εγώ, μπορεί να ξέφυγα από την επικίνδυνη ζώνη, αλλά ο πειρασμός που σημαίνει μνήμη της ηδονής του καπνίσματος δεν διαγράφεται έτσι εύκολα. Όπως κάθε σχέση που σφραγίζει την προσωπική μας ιστορία… Όμως δεν ανάβω τσιγάρο. Ούτε στριφτό ούτε με φίλτρο. Ούτε γίνομαι μανιακός αντικαπνιστής. Απολαμβάνω τον ήλιο και την ανοιξιάτικη Αθήνα. Σήμερα, 365 μετά, νιώθω ότι δεν αξίζει να αρχίσω το τσιγάρο.

49 thoughts on “Οι ευλογημένες συνέπειες μετά από 365 ημέρες χωρίς ένα τσιγάρο

  1. salerosa

    Congratulations!!!Εγώ πάντως νιώθω πως δεν θα το ξανα αρχίσω!!Ξέρω ότι μέσα μου δεν θέλω να ξαναβάλω καπνό.πίσσα κι ότι άλλο έχει μέσα.

  2. ardalion Post author

    Μπράβο σου! Δεν ξέρω εάν ταλαιπωρήθηκες όλο αυτό το εξάμηνο, εάν δεν μπορούσες να συγκεντρωθείς ή εάν έκοψες αγαπημένες συνήθειες. Αυτό που έχω αισθανθεί και μου έχουν πει και άλλοι πρώην καπνιστές, ακόμη και γιατροί που το έχω συζητήσει είναι ότι δεν ξεχνιέται η ευχαρίστηση που προκαλούσε όταν έφτανε η νικοτίνη στον εγκέφαλο… Αυτή είναι και από τις μεγαλύτερες δυσκολίες για να κοπεί το κάπνισμα. Αλλά δεν είναι αδύνατον. Το ξέρουμε πιά.

  3. ardalion Post author

    Γεια σου Tsouknida.
    Υπάρχει μια ομάδα κειμένων τα οποία ως κατηγορία επιγράφονται ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΠΝΟΥ. Εκεί υπάρχει η διαδρομή μου σχετικά με τη διακοπή του τσιγάρου. Μπορείς να τα δεις όλα στη δεξιά στήλη της σελίδας εκεί που γράφει ΠΛΗΘΟΣ ΚΑΤΑΤΗΓΟΡΙΩΝ,

    Δεν χρησιμοποίησα κανενός είδους υποκατάστατο. Τη δύναμη την άντλησα βλέποντας ότι κάποιοι άλλοι γνωστοί μου ήδη τα είχαν καταφέρει. Και έπειτα από ένα πείσμα και προσωπικό θέλημα ότι δεν γουστάρω να εξαρτιέμαι από τη νικοτίνη. Πειραματίστηκα με τον εαυτό μου και συνειδητοποίησα ότι δεν κέρδιζα και τόσα σπουδαία πράγματα όσα χρόνια κάπνιζα. Και κάπνιζα πάρα πολλά…

    Μπορούμε να κάνουμε θαύματα εάν βάλουμε έναν στόχο. Όχι γιατί φοβόμαστε κάποιον ή για κάτι αλλλά επειδή αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας διαγεύστερα… Το κάπνισμα μπορεί να διακοπεί και είναι όμορφα…

  4. ardalion Post author

    Ναι salerosa, γεια σου. Σήμερα, 21 Μαρτίου, εαρινή ισημερία, εμπρός για άλλες εξαρτήσεις πιο συναρπαστικές…

  5. frosoula

    Μπράβο σας!! Προσπαθώ και εγώ να κόψω το κάπνισμα, και χρησιμοποιώ τα ειδικά αυτοκόλλητα. Καπνίζω τα τελευταία 10 χρόνια και το τελευταίο μου τσιγάρο το έκανα πριν 5 μέρες. Όλα όσα γράψατε μου έδωσαν δύναμη να συνεχίσω…

    Σας ευχαριστώ!

  6. ardalion Post author

    Καλώς ήλθες frosoula.

    Χάρηκα πολύ που γράφεις ότι σου έδωσα δύναμη… Αυτός ήταν ο σκοπός μου όταν αποφάσισα να φτιάξω αυτή τη θεματική με τις «Ιστορίες του καπνού», να μοιραστώ με άλλους την εμπειρία μου, και ενδεχομένως να βοηθηθούν.

    Δεν είναι εύκολο, αλλά δεν είναι και τρομερά δύσκολο μετά από 10 χρόνια καπνίσματος, να το σταματήσεις. Θα σου πω ότι κάπνιζα πολύ περισσότερα από έφηβος. Σκεφτόμουν πριν το κόψω: «Αρκετά κάπνισα, αρκετά έως πάρα πολλά. ΦΤΑΝΕΙ…». Και όσο το έλεγα ένιωθα εντονότερο τον κορεσμό της νικοτίνης.

    Μη φοβάσαι απολύτως τίποτα. Και να σκέφτεσαι μάλλον τον εαυτό σου και τι μπορείς να κάνεις για σένα που να είναι το καλύτερο…

  7. naskia

    2η μέρα χωρίς τσιγάρο και νιώθω μια χαρά….μετά από 10 χρόνια αποφάσισα να το κόψω και ξέρετε γιατί????????όχι επειδή κάνει κακό ή οτιδήποτε αναφέρατε παραπάνω αλλά επειδή βλέπω όλες τις γυναίκες δίπλα μου να μένουνε έγκυες και να κάνουνε υγιή παιδάκια και αναρωτιέμαι πως θα είναι τα δικά μου εάν συνεχίσω το κάπνισμα…φοβάμαι πως δε θα τα καταφέρω όχι επειδή δε μπορώ αλλά επειδή είμαι πολύ αδύναμος χαρακτήρας!!
    μπράβο σε εσάς που το κόψατε και περισσότερα μπράβο σε εσάς που δεν το ξεκινήσατε ποτέ!!!!

  8. ardalion Post author

    Καλώς ήλθες!
    Μπορείς να προσπαθήσεις. Κι εγώ ένιωθα πάρα πολύ αδύναμος. Και είπα, είμαι όπως ένας άρρωστος. Και οφείλω να βοηθήσω τον εαυτό μου να γίνει καλά. Η πρώτη μέρα ήταν πολύ δύσκολη. Νερό, πολύ νερό και χυμοί. Όχι καφές. Η δεύτερη ήταν πιο εύκολη, η τρίτη μέρα ακόμη ευκολότερη. Και μάλιστα όταν άρχιζα να εισπράττω τα καλά, δηλαδή τις αλλαγές που έβλεπα στο σώμα και τον εαυτό μου, χαιρόμουν τόσο πολύ που απομακρυνόμουν από την ιδέα του καπνίσματος.

    Αν έχεις όρεξη θα σου πρότεινα να έριχνες μια ματιά στην κατηγορίες ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΠΝΟΥ (δεξιά στο ΠΛΗΘΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ), όπου περιγράφω διάφορα από την πορεία μου για τη διακοπή του καπνίσματος. Εκεί θα διαπιστώσεις ότι και εγώ δεν φοβόμουν τόσο τις βλαβερές συνέπειες, και άλλο λόγοι με ώθησαν να το κόψω.

    Καλή σου δύναμη! Μου αρέσει που δεν καπνίζω. Νιώθω πολύ όμορφα.

  9. karn

    7η μερα χωρις τσιγαρο και νιωθω σαν να καπνιζα πριν 10 χρονια…απιστευτη συνηθεια ομως δεν το περιμενα.

  10. frosoula

    Πέρασε περίπου ένας μήνας και μια εβδομάδα απο τότε που το
    έκοψα. Έχω δεί απίστευτες αλλαγές. Δεν λαχανιάζω όταν ανεβαίνω
    τις σκάλες… Ξεκίνισα τζόκινγκ αμέσως οταν το έκοψα. Στα 10 λεπτά είχα κλατάρει. Σήμερα μπορώ να τρέχω συνεχόμενα για
    μία ώρα!!

  11. frosoula

    Ξέχασα να πω ότι τα αυτοκόλλητα τα χρησιμοποίησα μόνο
    δύο εβδομάδες. Μετά δεν τα χρειαζόμουν άλλο🙂

  12. ardalion Post author

    Και πού είσαι ακόμα! Έχεις πάρα πολλά να δεις. Και ειδικά με τον συνδυασμό της άσκησης θα αισθανθείς αυξημένη ευεξία. Χωρίς αυτοκόλλητα και άλλα υποκατάστατα αντιμετωπίζεις την πραγματικότητα όπως ακριβώς είναι. Μπράβο σου, πάντως, για την προσπάθειά σου.

    Να ξέρεις, ακόμη, ότι είναι πολύ πιθανό πως δίνεις ένα παράδειγμα και σε άλλους στον περόγυρό σου που σκέφτονται να το κόψουν και πιστεύουν ότι είναι αδύνατον.

  13. frosoula

    3 χρόνια μετά… αν το δει κανείς από όσους έχουν γράψει… πως πάει με την διακοπή του καπνίσματος?

  14. ardalion Post author

    @ frosoula

    Έχεις δίκιο να ρωτάς. Εϊναι τρία ολόκληρα χρόνια! Λοιπόν, συνεχίζω να μην καπνίζω. Δεν έχει αλλάξει κάτι. Δεν μπορώ να αρνηθώ ότι δεν μου περνάνε σκέψεις να καπνίσω ξανά. Αλλά δεν είναι βασανιστικές. Αντέχω και είμαι καλά. Σε καμιά περίπτωση δεν έχω να πω κάτι αρνητικό. Το αντίθετο. Αλλά πρέπει να γράψω κάτι περισσότερο για να φανεί ότι το κενό από το 2008 δεν σημαίνει ότι πήγε κάτι στραβά.

  15. frosoula

    εγώ δυστυχώς το ξανάρχισα.. και τώρα έχει 1 μήνα και μια εβδομάδα που το έκοψα πάλι…

  16. ardalion Post author

    Ξέρεις, ότι κάθε φορά που σβήνεις το τσιγάρο θα μπορούσε αυτό να είναι το τελευταίο…

    Ο καθένας είναι μια διαφορετική περίπτωση. Η απόφαση που θα πάρεις θα είναι αποκλειστικά μια δική σου επιλογή. Και για να έχει ουσία μόνο η ειλικρινής συνομιλία με τον εαυτό σου, με εσένα είναι το πιο σημαντικό. Στο λέω, τώρα που σκέπτομαι πώς το αποφάσισα και γιατί δεν το ξανάρχισα. Το ξέρω είναι δύσκολο. Πολύ δύσκολο. Επενδύουμε συναισθηματικά και ο χωρισμός είναι επώδυνος! Αλλά εάν είναι ανάγκη αυτό το διαζύγιο όταν το αποφασίσουμε θα πονέσουμε από τη μια, αλλά από την άλλη θα ισορροπήσουμε με μια σειρά ευεργεσίες και αλλαγές που θα νιώσουμε. Στο σώμα και την ψυχή μας.

  17. nikos

    Μετά απο 19 χρόνια καπνιστής (σήμερα 33χρονών) έκοψα το τσιγάρο σε μια βραδιά. Πώς; Σκέφτηκα οτι εφόσον εγω δεν έχω την δύναμη να το κόψω (προσπάθησα πολλές φορές) θα μου το κόψει άλλος… και έτσι γυρνώντας στο σπίτι πήγα κατευθείαν στην 20μηνών κορούλα μου και της έδωσα τον λόγο μου οτι δεν θα ξανακαπνίσω ποτέ. Αυτό ήταν.. δεν ξανακάπνισα. Τα θετικά αποτελέσματα αναγράφονται παραπάνω απο τους άλλους. Οι περενέργειες περιορίστικαν μόνο στο γεγονός οτι τα έκανα όλα μισά. Στην δουλειά έλειπε το τσιγάρο απο το αριστερό μου χέρί όταν το δεξί ήταν απασχολημένο στο mouse… στο αυτοκίνητο επισης… μετά το φαγητό κλπ. Δεν ένοιωσα ούτε στιγμή παθολογική στέρηση… ίσως επειδή ήξερα εκ των προτέρων οτι με τον όρκο που έδωσα και εκεί που τον έδωσα δεν παίζει να ξανακαπνίσω.

  18. ardalion Post author

    @ nikos
    Τα συγχαρητήριά μου, αγαπητέ. Αυτό που περιγράφεις είναι ένα κίνητρο. Και αυτό το κίνητρο λειτούργησε σε εσένα προσωπικά. Σκέφτομαι για μένα ότι πριν το κόψω με απασχολούσε το γεγονός ότι ενοχλούσα με τον καπνό μου ορισμένους σε κοινωνικές συναναστροφές. Για μένα αυτό με ώθησε να σκεφτώ σοβαρά ότι το κάπνισμα έχει συνέπειες για τους άλλους και δεν μπορώ να κάνω το κέφι μου αγνοώντας τους. Ο καθένας, τελικά, βρίσκει τον τρόπο του, όταν φυσικά επιθυμεί ειλικρινά να το κόψει. Αλλιώς, θα κοσκινίζει για πάρα πάρα πολύ….

  19. vaggelhs

    παιδια καλησπερα σας παιδια ειμαι εν8ουσιασμενος με το φορουμ που εχει διμιουργιθει και ξεκινω την ιστορια μου , εχω κοψει το τσιγαρο λογο φαρυγγιτιδας εδω και 16 μερες νιοθω πολλυ ωραια, κοιμαμαι πολλυ ποιο αναλαφρα αλλα εχω πολλα φλεμματα ,δεν ξερω ποτε η σε ποσο χρονικο διαστημα θα μου περασει αλλα ευελπιστω οτι θα περασει, αλλα η ζωη χωρις τσιγαρο ειναι μια καλυτερη ζωη που μονο ενας καπνιστης που εκοψε το τσιγαρο το διαπιστωνει και λεει μαλλον λεμε οσοι προσπαθουμε τουλαχιστον. (τι βλακεια εκανα που εβαλα αυτο το πραγμα στο στομα μου) να πω ενα μπραβο σε αυτον που ιδρισε αυτο το φορουμ και ανταλασονται γνωμες περι διακοπης του τσιγαρου . σε λιγο καιρο απο τωρα επιδη εχω και την φαρυγγιτιδα που εξασθενει με τον καιρο .θα το ριξο στο ποδοσφαιρο και στο τρεξιμο .και οταν καπνιζα ασχολουμουν με τα αθληματα αλλα οπω και να το κανεις το τσιγαρο σε καπνιζει δεν το καπνιζεις και ας νομιζεις οτι το εχεις . εγω λογο της φαρυγγιτιδας το εκοψα ναι μεν καλα που εκανα το βημα και εκοψα το τσιγαρο αλλα θα προτιμουσα να το εκοβα χωρις να εχω την φαρυγγιτιδα διοτι ειναι ενας εφιαλτης ολα αυτα μαζι. αλλα πιστευω πως αν δεν ειχα παθει φαρυγγιτιδα 8α καπνιζα ακομα και θα χαραμιζα την ζωη μου . ηταν θεικο αγγιγμα μαλλον τωρα πλεον ουτε να μυριζω καπνο δεν μπορω και νιοθω οτι ειναι μια καλη αρχη για να μην ξανα κανω το λαθος που εκανα πιτσιρικας καπνιζα 6 χρονια πιστευω πως δεν ειναι μεγαλο διαστημα καπνιστη απλα θελει τον χρονο του για να φυγει οτι εχει κατακατσει στον οργανισμο και παλι μπραβο στον υδριτη

  20. vaggelhs

    παιδια εχω μια απορια ποσο καιρο κραταει η φαση με τα φλεματα .καλα εχω και την φαρυγγιτιδα στην μεση αλλα και η διακοπη του τσιγαρου παιζει ρολο με τα φλεματα. να μπορει καποιος να μου πει θα το εκτιμουσα

  21. ardalion Post author

    @vagellhs

    Oι 16 μέρες που λες ότι έχεις διακόψει το τσιγάρο σήμερα είναι γύρω στις 20. Δεν είναι και λίγο. Έχεις καταφέρει μια επυχία. Δεν είναι λίγο να μην καπνίζεις για τόσο διάστημα.

    Σχετικά με τα φλέματα. Χρειάζεται υπομονή. Όταν εγώ έκοψα το τσιγάρο ο οργανισμός μου αντέδρασε άμεσα και καθάρισε σχετικά γρήγορα. Ωστόσο, για να σου φύγει κάθε ανησυχία και αγωνία πιστεύω ότι θα πρέπει να ρωτήσεις γιατρό. Μπορείς να ξεκινήσεις από παθολόγο ή να πας κατευθείαν σε πνευμολόγο. Εάν δεν έχεις δικό σου γιατρό, μπορείς να πας σε ένα οποιοδήποτε δημόσιο νοσοκομείο από το πρωί έως τις 15.00 γιατί όλα τα νοσοκομεία καθημερινά είναι σε εφημερία και να ζητήσεις να σε δει κάποιος γιατρός για το θέμα σου. Στο λέω γιατί υπάρχει μια πολύ σοβαρή θανατηφόρος ασθένεια που συνδέεται με το κάπνισμα και λέγεται Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ) και τα συμπτώματα της ασθένειας είναι, μεταξύ άλλων, και τα φλέματα.

    Ξαναλέω χρειάζεται υπομονή για να μπορέσει ο οργανισμός να επανέλθει. Σε αυτό βοηθάει και η άθληση. Ασκήσου σε ό,τι σου αρέσει περισσότερο. Το σώμα μας έχει μια τάση για τεμπελιά και αδράνεια. Εμένα το κολύμπι και με βοήθησε σωματικά και μου ανέβασε την ψυχολογική διάθεση με την ευεξία που μου πρόσφερε.

    Εφόσον, λοιπόν, μπορείς να απολαύσεις τις υπόλοιπες ευεργεσίες της διακοπής του καπνίσματος, δώσε χρόνο στον εαυτό σου και στο σώμα σου και όλα θα γίνουν. Καλή δύναμη!

  22. vagellhs

    θελω να αθληθω αλλα εχω ακομα ξηροστομια και φλεματα και χρειαζομαι συνεχεια υγρα σε λιγο καιρο απο τωρα που θα εξασθενουν τα φλεματα και γενικα τα συμπτωματα θα αρχισω να παιζω ποδοσφαιρο και να τρεχω . απο την ημερα που εχω γραψει στο μπλοκ εχω δει διαφορες μεγαλες χωρις το τσιγαρο προς το καλυτερο φυσικα απλα νομιζω πως θα χρειαστει ενα διαστημα που καθαριζει ο οργανισμος απο τα παραγωγα του τσιγαρου . απλα μου ηρθαν ολα μαζι φαρυγγιτιδα και διακοπη τσιγαρου πηγα σε οτορινολαρυγγολογο να δει αν ηταν κατι αλλο απο φαρρυγγιτιδα αλλα παλι καλα δν ηταν κατι αλλο και μου ειπε να κανω γαργαρες με νερο και σοδα και αποτι βλεπω κανει δουλεια αλλα μετανιωνω που εβαλα το τσιγαρο στο στομα μου α να ρωτισω το bizolvon λες να με βοηθεισει με τα φλεματα και εχει βελτιωθει σε μεγαλο μαλιστα επιπεδο η ευκολια καταποσης αυτο οφειλεται απο την φαρυγγιτιδα αλλα ειχα χασει κιλα αλλα τα πηρα πισω και παω για περισοτερα μπορω να πω πως καθε μερα χωρις τσιγαρο ειναι ευλογια και παιρνω δυναμη οταν ανταλασω γνωμες με ατομα της φασης διακοπης καπνισματος ξερω πως ειναι δυσκολη η πορεια και αντεχω την πιεση . ξερω πλεον οτι η αρχη διακοπης ειναι για αλους ευκολη ,για αλους δυσκολη . για εμενα ηταν μαλλον το 2ο διοτι μου επεσαν ολα μαζι οπως περιγραφω ποιο πανω αλλα υπαρχει δοξα το θεο βελτιωση παω να κλεισω το 1ο μηνα χωρις τσιγαρο και βλεπω τα πραγματα ποιο αισιοδοξα ελπιζω με τον καιρο να φυγουν τα φλεματα και να καθαρισουν οι πνευμονες μου και να ξαναρχισω να αθλουμαι για μια ζωη ηρεμη και χωρις προβληματα . γεια σας παιδια και παλι πολυ καλη δουλεια με το blog μπραβο καλη συνεχεια.

  23. ardalion Post author

    @ vagellhs
    Το Bisolvon που αναφέρεις κάνει καλό στην απόχρεμψη αλλά θα στο δώσει γιατρός.

    Από προσωπική πείρα μιλώντας το νερό είναι εξαιρετικά βοηθητικό σε όλα. Το νεράκι που τόσο το υποτιμούμε μπορεί να είναι αποτελεσματικό στη συνήθεια της αποχής από το τσιγάρο, απασχολώντας τα χέρια σου με κάτι και πίνοντας με ποτήρι να έχεις στα χείλη σου να απασχολούνται με κάτι, κυριολεκτικά αθώο. Άλλοι μασάνες τσίχλες του εμπορίου (όχι αυτές με νικοτίνη που είναι υποκατάστατα και δεν τις πιστεύω), άλλοι έχουν απλές καραμέλες, μερικοί κομπολόι. Ο καθένας βρίσκει τον τρόπο του.

    Μετά από ένα μήνα ο δεύτερος είναι μακριά;

  24. Κ.Π.

    Γεια σας!Εγώ είμαι στην όγδοη μέρα και νιώθω ότι δεν περνάειο καιρός για να απολαύσω κι εγώ τα όσα περιγράφετε…Υπομονή και επιμονή χρειάζεται,το ξέρω…Καλή δύναμη σε όλους!

  25. Dimitris

    7 μέρες χωρίς τσιγάρο, ούτε εύκολο, ούτε δύσκολο, περίεργη φάση. Δεν το έχω συνειδητοποιήσει ακόμα, αλλα είμαι πολύ χαρούμενος. Ο λόγος που το εχω διακόψει , ειναι ο φόβος που μου δημιουργήθηκε μετα απο μέτριες ενοχλήσεις στην περιοχη της καρδιάς. 17 χρόνια καπνιστής , σήμερα 31 ετών. Εχω δει σαφώς μερικές αλλαγές στην αναπνοή , διαταραχή στον ύπνο , πεινάω αρκετά, αλλά εχω και ένα πολύ όμορφο συναίσθημα εφορίας και πιστεύω ότι οφείλεται καθαρά στο ότι έστω για 7 μέρες το κάνω εγω κουμάντο και όχι αυτο εμένα. Καλο κουράγιο σε όλους παιδιά.

  26. DrNektar

    Είχα πάντα μια περίεργη σχέση με το τσιγάρο: κάπνιζα εντελώς περιστασιακά όσο ήμουν στο πανεπιστήμιο σε βαθμό του 1 τσιγάρο την εβδομάδα κατά μέσο όρο, δεν είχα πακέτο δικό μου σχεδόν ποτέ. Μετά το πανεπιστήμιο αυτό άλλαξε. Αγόρασα πακέτο και παρ’ ότι το είχα σε καλό επίπεδο υπήρξαν περίοδοι που συνέλαβα τον εαυτό μου να κάνει πάνω από πακέτο! Μόλις το αντιλήφθηκα το μείωσα/έκοψα για περίοδο έως 3μήνου – εξαμήνου, έχοντας όμως στο μυαλό μου το ότι θα ξανά-καπνίσω μόλις νιώσω τον οργανισμό μου καλύτερα.

    Για πολύ καιρό το άρχιζα και το έκοβα για μήνες. Κάποια στιγμή στο μεταπτυχιακό το γύρισα σε καπνό και κάπνιζα όχι πάνω από 10-12 τσιγάρα για μεγάλο διάστημα.

    Όσο τα χρόνια περνούσαν διέκρινα αδυναμία στον εαυτό μου να κάνει κάποια πράγματα. Το ξύπνημα γινόταν ολοένα και δυσκολότερο, δεν είχα διάθεση σχεδόν ποτέ -σε σχέση με τη φυσική μου συμπεριφορά- απλές ασκήσεις (ανέβασμα σκαλιών) ήταν κάτι για να το αποφύγεις και το λαχάνιασμα σε μία ανηφόρα καταντούσε γελοίο.

    Επ’ ευκαιρία ανθρώπων που έβλεπα γύρω μου που οι γονείς τους πέθαναν από καρκίνο στον πνεύμονα ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από τσιγάρο και όχι κάποια άλλη αιτία, κάποια στιγμή έβαλα κι εγώ μυαλό.

    Τώρα είμαι αποφασισμένος να μην ξανακάνω ούτε μία τζούρα. Αυτό που λένε ότι 1-2 δεν κάνει κακό είναι το μεγαλύτερο ψέμα και είναι απαράδεκτο.

    Είμαι 1 εβδομάδα και κάτι χωρίς τσιγάρο και ήδη νιώθω απίστευτα καλύτερα.
    Η διάθεσή μου είναι απίστευτα καλύτερα, η γεύση, όσφρηση έχουν 10πλασιαστεί, το πρωινό ξύπνημα είναι πλέον κάτι που το χαίρομαι, η διάθεσή μου για ζωή γενικότερα είναι εκπληκτική.

    Όσοι διαβάζετε, θέλετε να το κόψετε ή ψάχνετε συμπαράσταση για να συνεχίσετε χωρίς τσιγάρο. Δεν χρειάζεται να αυτοκαταστρεφόμαστε με αυτή την θανατηφόρα συνήθεια.

    Και δε χρειάζεται να τύχει σε μας για να ξυπνήσουμε.
    Καλή συνέχεια στην προσπάθεια όλων σαν κι εμένα που θέλουμε να απαλλαγούμε οριστικά και σε όσους καπνίζουν καλή τύχη και εύχομαι ν’ αποφασίσετε να το κόψετε κι εσείς!

  27. Diavel

    2,5 μήνες χωρίς τσιγάρο και όλα πάνε καλά. Από υπερτασικός έγινα υποτασικός πλέον. Θα κόψω και τα χάπια για την πίεση όπως φαίνεται τελικά. Μάλλον το τσιγάρο την ανέβαζε τελικά. Η αντοχή έχει αυξηθεί. Αυτά όμως που παραμένουν είναι τα φλέματα στο λαιμό που δεν ξεκολάνε με τίποτα. Δεν ξέρω τι θα μπορούσε να βοηθήσει. Δεν το έχω ανάγκη πλέον μετά από 30 χρόνια (είμαι 48) μανιώδης καπνιστής (3 πακέτα τη μέρα). Το μόνο κακό που βλέπω ως τώρα είναι ότι πλέον τα κιλά χάνονται δύσκολα και παίρνονται εύκολα. Και ψάχνω συνέχεια για τσιμπολόγημα.

  28. Θανασης

    Είμαι 22 χρονών και καπνιζα απο τα 14 ενα πακετο τουλαχιστον καθε μερα.

    Μετά απο 6 μήνες χωρις το σημα κατατεθεν μου το αναποσπαστο στοιχειο της καθημερινοτητας μου, το τσιγαρο, αυτο που εχω να πω ειναι οτι ποτέ δεν θα συγχωρέσω τον εαυτό μου που πετουσε μεσα του ολα αυτα τα δηλητήρια, πληρωνοντας μαλιστα.

    Καταλαβαινω πλεον πως πιαστηκα κοτσος των πολυεθνικων εταιριων που πλουτιζαν εις βαρος της υγιειας μου. Ήμουν θυμα του καλοστημενου μαρκετινγκ, του “τσιγαρου” του ορισμου αυτης της καταναλωτικης κοινωνιας, του άχρηστου αγαθου που οταν μπαινεις στο τρυπακι απλα πρεπει να το πληρωνεις και να καταναλωνεις σκοτωνοντας αργα τον εαυτο σου.

    Απλα νιωθω ηλιθιος.

    Έιναι ο πλέον γελοίος τροπος για να ρισκαρεις την υγεια σου.
    Ακόμη και τα ναρκωτικα(τα οποια γνωριζω πολυ καλα και ειμαι σε θεση να τα συγκρινω) ειναι λιγοτερο γελοια, αν σκεφτεις οτι σου προσφερουν τουλαχιστον ενα φτιαξιμο, το τσιγαρο δε προσφερει τιποτα απολυτως.το μονο π προσφερει ειναι ασχημη εξωτερικη εικονα, βρωμερη ανασα, φλεμματα, αδειο πορτοφολι και ενα εμφυσημα να καραδοκει να σ κοψει καμια δεκαρια χρονια ζωης.

    Α και αυτο που λενε οτι με μια δυο τζουρες το ξαναρχισες δεν ειναι ακριβως ετσι. αν αρκουν 1-2 τζουρες γ να ξαναρχισεις μια συνηθεια που με τοσο κοπο ξεφορτωθηκες τοτε η εχεις μηδεν αντιστασεις στους πειρασμους η δεν το χεις πιστεψει και θα το ξαναρχιζες ετσι κ αλλιως, αποπειραθηκα να ξανακαπνισω μερικες φορες οταν εβγαινα και καπνιζαν ολοι αλλα με καθε τζουρα π επερνα με απομακρυνε ακομα περισσοτερο απλα σκεφτομουν ποσο ασχημο τελικα ειναι και οτι καλα εκανα και το εκοψα τελικα

    Τωρα πλεον το κρασι τωρα εχει πολυ καλυτερη γευση και τη μπυρα την πινω γιατι μ αρεσει η γευση της και οχι για να διωξω τη τσιγαριλα απ το στομα.

    δοκιμασα και το ηλεκτρονικο τσιγαρο το οποιο ειχα παρει γιατι γκρινιαζε η κοπελα μου η οποια δε καπνιζε και μαλωναμε συνεχεια γτ δεν με αφηνε να καπνιζω μεσα στο σπιτι και για το στομα μου που βρωμουσε, αλλα ηταν ψεμμα μπορει να μην βρωμουσε τοσο το στομα μ πλεον αλλα καταφερε να με εθισει ακομα περισσοτερο αφου το κρατουσα συνεχεια στ χερι και επερνα τζουρες σχεδον συνεχεια γτ δεν με γεμιζε κ ηθελα περισσοτερο και οταν ξανααρχισα τα κανονικα καπνιζα 10 τσιγαρα παραπανω, ασε που ηταν υπερβολικα “φλωρικο” να φουμερνεις ηλεκτρονικα. σχεδον ντρεπομουν

    Ευχομαι καλο κουραγιο σε ολους οσους προσπαθουν, να εχετε υπομονη και πεισμα, ειναι απλα θεμα χρονου. το μυστικο ειναι το πρωτο μηνα παραλληλα με την σωματικη αποτοξινωση να φροντισετε και για την ψυχικη αποτοξινωση, να κανετε ερευνα στο διαδικτυο για το τι ειναι το τσιγαρο και πως επιδρα η νικοτινη στο μυαλο ωστε να κατανοησετε τη φυση του δηλητηριου και να το νικησετε, αν μπουν οι βασεις και ο εγκεφαλος κατανοησει ποσο κακο κανει στον εαυτο του τοτε και μονο θα το εχετε κοψει. μην κοψετε συνηθειες, απλα κατανοηστε οτι ειναι ομορφες και χωρις τσιγαρο και για καθε μερα που περναει να νιωθετε περηφανοι, οσο να ναι η απεξαρτηση απο μια ναρκωτικη ουσια δεν ειναι παιξε γελασε και δεν μπορουν ολοι, σημαινει οτι εχετε δυνατο εγκεφαλο και μπορειτε να κανετε πολλα πραματα. και να θυμαστε οτι σωστη διατροφη και η ασκηση ειναι συνηθειες πολυ πιο ομορφες απο την σαπιλα του καπνισματος.

  29. pipis

    Κουράγιο παιδιά σε όλους όσους προσπαθούν. Το μόνο που χρειάζεται πραγματικά είναι θέληση και τίποτα άλλο. Και λογική σκέψη δυστυχώς … (κάτι που εγώ δεν είχα πριν ένα χρόνο που το είχα κόψει ήδη για 1μιση χρόνο). Τώρα πάλι μετά από ένα χρόνο καθημερινού καπνίσματος αποφάσισα ότι δεν πάει άλλο πια και πρέπει να το κόψω (πάλι) και ελπίζω αυτή τη φορά να είναι για τα καλά. Να ξέρετε ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι οι παρέες καπνιστών αλλά αυτό είναι πρόβλημα όταν εσύ δεν μπορείς να ελέγξεις τον εαυτό σου. Το μεγάλο πρόβλημα για τους χρόνιους καπνιστές είναι ότι μετά από κάποια στεναχώρια είναι πολύ εύκολο να το ξαναζητήσουν, αλλά εκεί είναι το θέμα να δείξεις δύναμη και θέληση. Και οπωσδήποτε να σκεφτείς λογικά και να βάλεις στο μυαλό σου ότι αυτό το πράμα δεν θα σου προσφέρει τίποτα.

    Αυτά από μένα. Τα έγραψα για να τα δω και εγώ αλλά ελπίζω να βοηθήσω και κάποιον άλλο που προσπαθεί και αυτός.

    Χαιρετισμούς και αν θέλει κανείς κάτι ευχαρίστως να το συζητήσουμε

  30. Σιμος

    GEIA SAS PAIDIA..TYXAIA EVLEPA SITE KAI KATELIKSA EDW…LOIPON KAI EGW EXW KOPSEI TO TSIGARO EDW KAI TREIS VDOMADES ..ETSI KSAFNIKA TO APOFASISA..APLA THELW NA PO APO MERIA MOU OTI EINAI LIGO DYSKOLO NA TO KANEIS THELEI DYNAMI THETIKI ENERGEIA KAI KALES SKEPSEIS..EPISEIS THELEI NA PISMOSEIS ..VEVAIA ERXONTE STO KEFALI SOU SKEPSEIS TO OTI PO NA EIXA NA EKANA ENA TSIGARO,OTI TWRA ME TON KAFE NA KANA ENA TSIGARO,META TO FAEI NA EKANA ENA TSIGARO,TO OTI EEXW NEURA NA PAW EKSO NA KANW ENA TSIGARO NA IREMISW..KAI OMWS EKEINI TIN STIGMI THELEI DYNAMI NA KRATITHEIS KAI NA TO KSEPERASEIS…EINAI KAI ENA ALLO MPOREIS NA PEIS STON EAUTO SOU OTI SIGA MWRE PRIN LIGO TO ESVISA MWRE KAI TI KATALAVA KAI ETSI SIGA SIGA TO KSEPERNAS…KALH DYNAMI PAIDES KAI THETIKI ENERGEIA:)).

  31. Αχιλλέας

    Καλησπέρα και από μένα, μετά από τυχαία αναζήτηση για επιπτώσεις μετά την διακοπή του τσιγάρου βρέθηκα εδώ! Λοιπόν είμαι 23 και καπνίζω περίπου πέντε χρόνια… Επίσης δεν κάπνιζα πολλά, 5-15 την μέρα(στριφτά)! Και πάλι οι επιπτώσεις είναι πολλές… Μέχρι τα 20 ήμουν ένας πολύ καλός αθλητής σε προεπαγγελματικό επίπεδο αλλά όλα τελείωσαν όταν πια δεν μπορούσα να αποδώσω και πιστεύω λόγω τσιγάρου… Λαχάνιασμα, φλέμματα και ελάχιστη αντοχή με γονάτησαν! Το μεγάλο χαστούκι ήρθε πριν καμια βδομάδα… Ήμουν στην θάλασσα και έπαιζα με κάτι φίλους ένα χαζό παιχνίδι, και καλά να δούμε πόσο κρατάμε την αναπνοή μας κάτω από το νερό… Θυμάμαι ότι για πολλά χρόνια έκανα το ίδιο και με τον πατέρα μου… Τότε όταν ήμουν 10-15 ξεπερνούσα σχετικά άνετα το 1.5 λεπτό! Τώρα;;; 30 δευτερόλεπτα!!!! Πραγματικά ντράπηκα! Εν μία νυκτί λοιπόν λέω ΌΧΙ!!! ΦΤΑΝΕΙ!!! Τ-Ε-Λ-Ο-Σ!!! Ότι μου είχε τελειώσει ο καπνός… Δεν ξαναπήρα και δεν πρόκειται να ξαναπάρω! Έβαλα μικρά στοιχήματα που τα κέρδισα, αρχικά κάθησα έξω στο μπαλκόνι με ένα ποτήρι κρασί… Άλλωτε θα είχα κάνει αρκετά όμως πλέον ούτε ένα. Μετά ένα δυσκολότερο τεστ, πήγα για καφέ με φίλους! Τίποτα και πάλι! Απλά δεν με ενδιέφερε πια! Ήδη πέρασε μια εβδομάδα και βλέπω ένα μέλλον χωρίς ασθένειες και περιορισμούς! Βλέπω το σώμα μου να αλλάζει! Τέλος το aerolin το οποίο είχα πάντα μαζί μου! ΤΕΛΟΣ όλα αυτά! Άλλαξα και την διατροφή μου… Όχι υπερβολικά πράγματα αλλά σιγά σιγά θα γίνω αυτός που ήμουν και θα ξανακερδίζω το χαμένο έδαφος! Δεν είμαι ούτε ζώο να υποκύπτω στις ανάγκες μου ούτε αδύναμος! Τυφλός ήμουν που δεν έβλεπα τι πάθαινα!! Παιδιά το κάπνισμα σκοτώνει και εμένα παραλίγο! Κάθε φορά που σκέφτεστε να το ξαναρχίσετε αναλογιστείτε τις ευθύνες σας… Πολύ απλά, αν δεν το κόψουμε εμείς τώρα, θα μας το κόψει ο γιατρός κάποτε και τότε ίσως είναι υπερβολικά αργά και σαφώς δυσκολότερα… Σκεφτείτε το…

  32. νικ

    μπραβο φιλε και εγω το εκοψα για 11 μηνες καπνισα 2 χρονια και ξανα τωρα 7 μηνες χωρις τσιγαρο ημερα με τη νυχτα οπου το λες για να βοηθισεις δεν το καταλαβαινει κανεις μονο αν περασεισ το λουκι το καταλαβαινει τεραστια διαφορα παιδες απο ανασα βρωμα βαρια αναπνοη(γατακια) λεμε ναι στο κοψιμο του τσιγαρου . συμβουλη επειδη παιζει στο μυαλο συνεχεια το τσιγαρο μην το δοκιμασετε ουτε απο περιεργεια ουτε απο πλακα ετσι την πατισα την πρωτη φορα νομιζα οτι το ελενχα αυτα απο εμενα

  33. Anonymous

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!ΕΙΜΑΙ ΚΙ ΕΓΩ ΜΙΑ ΠΡΩΗΝ ΚΑΠΝΙΣΤΡΙΑ !!ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 23 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΚΟΨΩ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ.ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΑ 38 ΜΟΥ ΤΟΛΜΗΣΑ ΝΑ ΠΩ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΚΑΚΙΑ ΣΥΝΗΘΕΙΑ.ΔΙΑΝΥΩ ΤΗΝ 21Η ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΠΗΡΑ ΔΙΑΖΥΓΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΙΚΟΤΙΝΗ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΥΠΕΡΗΦΑΝΗ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΩ.ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ.ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΤΟ.!!

  34. George

    Καλησπερα παιδια!Ειμαι 32 ετων,καπνιζα 20 χρονια μανιωδως εως και 4 πακετα την ημερα,παραλληλα ομως καπνιζα και χασις!σε πολυ μικροτερες ποσοτητες αλλα επι καθημερινης βασης!Εδω και δυο μηνες δεν εχω ξανακαπνησει τιποτα βλεπω ολες τις αλλαγες που περιγραφεται αλλα δεν μου φευγει απο το μυαλο το ποσο πολυ μου αρεσει να καπνιζω!Οσον αφορα το χασις δεν μου περναει καν απο το μυαλο αλλα το τσιγαρο βρε παιδια ακομα σχεδον τρεμω μερικες φορες!ελπιζω με τον καιρο να περασει τι αλλο να πω!ειμαι αδυναμος!μπραβο σε ολους σας που το καταφερατε και ελπιζω να το κρατησετε!

  35. Eva

    Να μαι και εγώ στην παρέα σας, 37 χρονών, 21 χρόνια καπνίστρια. Παιδιά, δεν θα πω ψέματα, εμένα μου λείπει…βλέπω όλα τα πλεονεκτήματα που απαριθμείτε και ξέρω ότι είναι χαζό και ότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αλλά νιώθω μόνη και ακάλυπτη…δηλαδή, έχω χάσει την παρέα με την οποία μοιραζόμουν τα καλά και τα άσχημα…Α! Και έχω παχύνει και αισθητά και αυτό με πειράζει γιατί είχα πάντα πολύ σωστές αναλογίες!!! Eπίσης, νιώθω συχνά ότι έχω παραισθήσεις, ότι αυτό που ζω δνε το ζω εγώ αλλά κάποιος άλλος, κάποιες φορές μου έρχεται να ξεσπάσω σε κλάματα και άλλες μου φαίνονται όλα εξωφρενικά αστεία!!! Και είμαι ακόμα στην αρχή, έκτη μέρα με 1 τσιγάρο την ημέρα. Σε κάθε περίπτωση μου κάνει καλό να διαβάζω τις θετικές εμπειρίες σας, μου δίνετε απίστευτο θάρρος και κουράγιο!

  36. johnkotsifas

    9 μηνες άκαπνος μετα απο 3 πακέτα την ημερα για 20 χρονια. Το έκοψα μαχαίρι .. Το πρόβλημα μου ειναι οτι η μύτη μου την νιώθω ακομα βουλωμένη δεν μυρίζω πράγματα τόσο έντονα.

  37. Nina F.

    Χρόνια καπνίστρια, συνήθως 40 τσιγάρα τήν ημέρα, αλλά καί τά 60 τά έφθανα μιά χαρά. Νά τό κόψω ούτε λόγος, αρρώσταινα καί μόνον στήν σκέψη, άλλωστε τό μότο μου ήταν live hard die young!
    Ψάχνοντας μιά αλλαγή στά νύχια μου, διαγνώσθηκα μέ καρκίνο τού πνεύμονος. Μετά από τήν βρογχοσκόπηση, μέ τό πού βγήκα στό προαύλιο τού νοσοκομείου, άναψα αμέσως τσιγάρο….. Ήταν Τρίτη καί μέχρι τήν Πέμπτη κάπνιζα αρειμανίως(…..). Τό απόγευμα τής Πέμπτης, μέ έπιασε ένας βήχας, πού δέν μπορούσα νά τόν τιθασεύσω. ΄Εβηχα καί έβηχα καί εκείνη τήν στιγμή, πέρασε από τά μάτια μου η εικόνα τού δεξιού πνεύμονά μου, όπως φαίνονταν στό γράφημα τής βρογχοσκόπησης.
    Μέ έπιασε μιά λύπη γιά τό κατεστραμμένο πνευμονάκι μου τεράστια. Ήμουν στό κρεββάτι καί τού υποσχέθηκα, ότι όταν σηκωθώ δέν θά ανάψω τσιγάρο (συνήθως μέ τό πού σηκωνόμουν από τό κρεββάτι άναβα τσιγάρο, ιεροτελεστία απαράβατη!).
    ΄Εχουν περάσει δέκα ημέρες από τότε καί δέν έχω καπνίσει ούτε ένα (1) τσιγάρο! Εάν μού έλθει η επιθυμία, πίνω νερό καί μού περνά αμέσως (κόλπο, πού μού υπέδειξαν δυό φίλοι πού τό έκοψαν νωρίτερα καί πιάνει!).
    Τό βασικό είναι ότι συνειδητοποίησα, πώς τό κάπνισμα είχε συνδεθεί στό μυαλό μου ως ιεροτελεστία καί όχι ως πραγματική ανάγκη. Καλό θά ήταν νά είχε συμβεί αυτό ενωρίτερα. Τώρα είναι αργά, μιά καί μόνον τό 14% τών καρκινοπαθών στόν πνεύμονα ζεί έως 5 χρόνια, αλλά…..
    Μιά ιδέα είναι, παίδες, τίποτε περισσότερο, πιστέψτε με.
    Τό θέμα είναι νά βρεί ο καθένας τό δικό του “κλίκ”………

  38. Μαριεττα

    Το σταμάτησα το ρημάδι για 4 μηνες (κάπνιζα 20 χρονια) και πριν 2 μέρες κάπνισα ένα. .. Ε δεν έχω σταματήσει να το σκέφτομαι απο τοτε γμτ! Θέλω να καπνισω πάλι και παλι και πάλι! Καμιά συμβουλη;;

  39. Μαριεττα

    Καλησπέρα, μετά από 4 μήνες κάπνισα πριν 2 μέρες ένα τσιγάρο. .. Από τότε το σκέφτομαι συνέχεια και θέλω να ξανακαπνισω! Καμιά συμβουλη; δεν θέλω να το ξαναρχίσω!

  40. Marietta

    Μετά από 4 μήνες αποχή κάπνισα 1 τσιγάρο και από τότε θέλω να ξανακαπνισω ξανά και ξανά! Καμιά συμβουλη; Τι σόι ναρκωτικό είναι αυτο;; Με σοκάρει η αντίδραση του μυαλού μου, δημιουργεί σενάρια και δικαιολογίες προκειμένου να ξανακαπνισω! Ευτυχώς αντιστάθηκα και συνεχίζω χωρίς τσιγάρο…

  41. Anonymous

    Εκοψα το τσιγάρο πριν 1 χρόνο και 1 μήνα περίπου…είμαι 32 χρόνων και κάπνιζα από 15 ετών…ήταν ή πιο δύσκολη απόφαση ever..αλλά το τσιγάρο έτσι κόβεται χωρίς υποκατάστατα..χωρίς τίποτα..απλά το παιρνεις απόφαση και το κοβεις μαχαίρι…αν περάσεις τη πρώτη εβδομάδα που είναι αρκετά δύσκολη -στερητικό σύνδρομο- όλα θα πάνε μια χαρά!!!

  42. ELLI

    22 Δεκέμβρη 2015 κάπνισα το τελευταίο μου τσιγάρο! Υπήρξα 25 χρόνια καπνίστρια και για πολλά χρόνια πίστευα πως δεν μπορώ να το κόψω ωσπου αυτό το …ΔΕΝ με πέισμωσε και ετσι ενα πρωινό αποφάσισα πως δεν μου αρέσει να με ελέγχει και να με χειρίζεται ενα ναρκωτικό. Ηθελα τον αυτοσεβασμό μου πίσω,,, και τον πήρα!!!!!

  43. Γιώργος

    Γειά σας.
    Θα ήταν μεγάλο ψέμα αν έλεγα ότι το blog σας δεν με βοήθησε πάρα πολύ τις πρώτες όχι και τόσο δύσκολες μέρες χωρίς τσιγάρο. Μετά από 30 χρόνια ασφαλτοστρώσεως έκανα το μεγάλο βήμα και τώρα έχω να καπνίσω 6 ολόκληρους μήνες.
    Θέλω να σας πω ότι με βοήθησε πολύ και το ποδήλατο και ότι παίρνω πλέον μέρος σε αγώνες ποδηλασίας δρόμου τερματίζοντας σε πολύ καλές θέσεις.
    Βέβαια μου συμπαραστάθηκε και η σύζυγός μου διακόπτοντας και αυτή τα λιγοστά τσιγάρα που κάπνιζε.
    Μην το πολυσκεφτόσαστε. Οι 4 πρώτες μέρες είναι λίγο δύσκολες.
    Καλά κοψίματα (τσιγάρου).

  44. ΣΟΝ ΠΕΝ

    Το έκοψα μετά από 40 χρόνια. Είμαι 55 χρόνων και δεν ξέρω τι όφελος μπορεί να έχω πλέον. Έχω κλείσει 8 μήνες χωρίς τσιγάρο μετά από κατανάλωση 3 πακέτων την ημέρα. Παραδόξως δεν είχα συμπτώματα που περιγράφουν άλλοι καπνιστές πλην του λαχανιάσματος σε έντονη προσπάθεια, σκάλες, ανηφόρες κλπ. Είχα επιχειρήσει ανεπιτυχώς και πριν από 20, 15 και 10 περίπου χρόνια με διακοπές που είχαν διαρκέσει από 1 έως 5 μήνες. Έχανα το παιχνίδι επειδή πίστευα ότι έχω πλέον τον έλεγχο. Τεράστιο και ολάθριο λάθος. Ο πρώην καπνιστής δεν γίνεται ποτέ μή καπνιστής. Παραμένει πρώην και δυνάμει ξανά καπνιστής. Αποφάσισα να το κόψω και αυτή τη φορά τελειωτικά επειδή δε μπορούσα να χωνέψω την ήττα. Έβλεπα στο περιβάλλον μου να κόβουν το τσιγάρο και αισθανόμουν μειονεκτικά. Με βοήθησε πολύ διαβάζοντας στο διαδίκτυο εμπειρίες άλλων που το έκοψαν. Δραματική σημασία στην προσωπική μου προσπάθεια έπαιξε το εξής που διάβασα για να αντιμετωπίσω την ύπουλη επιθυμία να πάρεις κάποια στιγμή ένα τσιγάρο. Ρώτα λέει τον εαυτό σου: Αποφάσισες να το ξαναρχίσεις;
    – Όχι βέβαια. Ένα μόνο θα καπνίσω.
    – Και ρισκάρεις να ξαναρχίσεις το κάπνισμα για 2 λεπτών “ευτυχία”;
    Δεν νομίζω ότι μετά από τόση προσπάθεια απαντάς καταφατικά.
    Η τελευταία προσπάθεια, επειδή πέρασαν πολλά χρόνια μετά από την προηγούμενη και είχαν συσσωρευτεί πολλά χρόνια βαρέος καπνίσματος, ήταν πολύ δύσκολη. Το σοβαρότερο σύμπτωμα μαζί με όλα σχεδόν που αναφέρονται στο διαδίκτυο πλην πόνων ήταν η φοβερή και βασανιστική υπνηλία συνδυασμένη με αϋπνία όταν ενέδιδα και ήμουν φυσικά σε χώρο και ώρες που μπορούσα να κοιμηθώ. Συνέβη αρκετές φορές να κοιτάξω το ρολόι μου προσδοκώντας ότι είναι ώρα να σχολάσω από την εργασία μου ενώ ήταν 10 ή 11 το πρωί. Υπνηλία με βαριά κόπωση. Αυτό κράτησε σε ένταση 20 περίπου μέρες ώστε άρχισε να υποχωρεί μέχρι την εξαφάνιση στις 40 περίπου ημέρες. Αυτή ήταν η πιο ενοχλητική παρενέργεια. Περνώντας όμως αυτή τη δοκιμασία άκαπνος δυνάμωνε η θέλησή μου να συνεχίσω και να μην πάει χαμένη αυτή η δοκιμασία. Θα μπορούσα να μιλάω για ώρες. Αυτό που έχει σημασία επίσης να μοιραστώ είναι ότι παρά τα χρόνια καπνίσματος οι θεαματικές μεταβολές στη φυσική μου κατάσταση και στην αίσθηση που έχω σε σύγκριση με πριν είναι τρομερές. Αξίζει τον κόπο. Όταν πλέον μου έρχεται πότε η επιθυμία να καπνίσω, όχι πιεστική ή βασανιστική, πολύ εύκολα την προσπερνώ έχοντας βιώσει χειροπιαστά τη μεταβολή που κέρδισα. Πιστεύω ακράδαντα ότι αξίζει τον κόπο να το κόψει οποιοσδήποτε και οποτεδήποτε. Αρκεί για να βιώσει το αίσθημα του νικητή. Διάβασα κάπου ότι ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης λίγο πριν τη μάχη της καταστροφής του Δράμαλη παρά στα Δερβενάκια ξέμεινε από καπνό. Γύριζε πάνω κάτω όλο νεύρα μέχρι που σκέφτηκε και στρεφόμενος στον εαυτό του είπε απαξιωτικά: ορίστε ένας άνθρωπος που θέλει να λευτερώσει την Πατρίδα από ένα πανίσχυρο τύρανο και δεν μπορεί να λευτερώσει τον εαυτό του από τον καπνό.

Leave a Reply

