ΕΔΩ : Η αλήθεια της ταπεινότητας

Εκνευρίζομαι όταν βλέπω το 2008 το ταμπελάκι «work in progress» σε παραστάσεις που υποτίθεται προσφέρουν ένα άλλο είδους σκηνικό βίωμα από τη mainstream πραγματικότητα. Και νομίζω ότι δεν είμαι μακριά από την αλήθεια γιατί κάθε παράσταση δεν είναι τελική. Ή μάλλον ποτέ μια παράσταση δεν είναι η ίδια με μια άλλη, άρα κάθε βραδιά κρύβει μια δυναμική εξέλιξης. Αυτά τα γράφω γιατί διάβασα «work in progress» στην προώθηση της παράστασης ΕΔΩ και νομίζω ότι αδικεί ο χαρακτηρισμός την προσπάθεια που αναφέρομαι στη συνέχεια.

Έγραφα πρόσφατα για την απογοήτευση που ένιωσα για το ΑΩ με τους ταλαντούχους συντελεστές (Στελλάτου, Κιτσοπούλου), μια παράσταση που πρέπει να κόστισε πανάκριβα αλλά με ένα αμφισβητήσιμο αποτέλεσμα για την ενότητα του περιεχομένου. Λίγες μέρες μετά πήγα στο ΕΔΩ, που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Νανούρης. Το μπαρ 44 στην οδό Κωνσταντινουπόλεως ξέχειλο από νεαρόκοσμο. Ο άδειος χώρος με την πανύψηλη οροφή, τελείως αφημένος από την προηγούμενη χρήση χωρίς καμιά ανακαινιστική φροντίδα. Θα μπορούσε να είναι το σπίτι των ηρώων των αλλοδαπών ηρώων της παράστασης: ένας πρώην επαγγελματικός χώρος βιοτεχνίας ή μια αποθήκη που στιβάζει τα όνειρα ανθρώπων γνωστών μας που αποστρέφουμε το βλέμμα στην παρουσία τους.

Τέσσερις νέοι ηθοποιοί αφηγούνται οκτώ ιστορίες μεταναστών με απλότητα, χωρίς καμώματα και χωρίς τεχνάσματα εντυπωσιασμού. Η φροντίδα πέφτει στον λόγο και όσοι έχουν έρθει εδώ ακούνε προσεκτικά. Ο σκοτεινός χώρος φωτίζεται με προβολείς χειρός (τον κεντρικό τον χειρίζεται ο σκηνοθέτης) με αποτέλεσμα να εστιάζεις ακόμη πιο πολύ στον ήχο και τα νοήματα των λέξεων που γίνονται εικόνες στο νου. Όλες οι εμπειρίες μεταφέρονται εμπιστευτικά σε μια μεγάλη παρέα και αυτή είναι η επιτυχία της παράστασης. Ακόμη περισσότερο, νιώθεις ότι τελικά όλα αυτά που ακούς αφορούν πιο πολύ εσένα και όχι εκείνους. Η αλήθεια βγήκε με πάμφτωχα τεχνικά μέσα και συγκίνησε. Αποτέλεσμα: στοχασμός για τους γείτονές μας και αύξηση της ευαισθησίας μας. ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!

Να και μια γνώμη που ψάρεψα από το ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ από την Katerina: ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ, ΕΙΔΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Κ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΡΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ: 1) ΟΤΙ, ΕΙΜΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΡΑΤΣΙΣΤΡΙΑ ΑΠ ΟΤΙ ΝΟΜΙΖΑ 2) ΟΤΙ, Σ ΟΤΙ ΚΙ ΑΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΜΕ Κ ΤΙΣ ΔΥΟ ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ,ΠΡΙΝ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ 3) ΟΤΙ,ΘΕΑΤΡΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΦΕ,ΤΑ ΣΚΗΝΙΚΑ,ΤΑ ΦΩΤΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΤΡΙΚ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟΥ […] 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Δημοσιογραφική έρευνα: Γκαζμέντ Καπλάνι 
Παίζουν: Αννίτα Καπουσίζη, Σοφία Κεφαλληνού, Βαγγέλης Κοντομούς, Άννα Ψαρρά
Κοστούμια: Μαγιού Τρικεριώτη 
Σκηνοθεσία: Γιώργος Νανούρης 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s