«Χωρίς μουσική» στη Θύρα Τέχνης : φρέσκα παιδιά σε μια παράσταση που κούρασε

αφού όσο τραγουδούσαν και χόρευαν οι τρεις κοπέλες της ομάδας κινούσαν το ενδιαφέρον μου. Φαίνεται ότι εκεί είχε πέσει μάλλον η περισσότερη δουλειά και το ομαδικό αποτέλεσμα ήταν χάρμα οφθαλμών και ώτων. Για αυτές τις δροσερές και κυρίως ταλαντούχες παρουσίες που επωμίστηκαν πολλούς και διαφορετικούς ρόλους, νομίζω ότι άξιζε που βρέθηκα στο θεατράκι της οδού Σαρρή 14. Στη συνέχεια, όμως, όταν περνούσε η παράσταση στην πρόζα άρχιζε η κόπωση. Δεν πιστεύω ότι έφταιγαν τα άβολα καθίσματα ούτε η άβολη σκηνή ή οι πρόχειροι φωτισμοί. Το πρόβλημα ξεκινούσε από το κείμενο, την πολύ αφήγηση, και κυρίως το διδακτισμό που έβγαζε, με το οργουελικό φόντο, τους καλούς και κακούς ήρωες, και ένα υποτιθέμενο μαύρο τέλος που θύμιζε τηλεταινία. Και στη συνέχεια στη σκηνοθεσία που προσπάθησε με λίγα μέσα και υποκριτικά κόλπα να υποστηρίξει την παράσταση. Έχω τη γνώμη ότι εάν όλη η παράσταση γινόταν τραγούδια το αποτέλεσμα θα ήταν ιδιαιτέρως ελκυστικό.

 

 

Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ «ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΞΕΚΟΥΡΔΙΣΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ»

Ένας μουσικός εξορίζεται από το κακό καθεστώς σε έναν φάρο πάνω σε ένα ξερονήσι στη μέση του πουθενά. Γράφει τραγούδια και τα πηγαίνει κρυφά στις συνεργάτριές του ο βαρκάρης, ο μόνος κρίκος του με τον έξω κόσμο. Εκείνες τα παίζουν σε ένα κρυφό υπόγειο καμπαρέ. Ώσπου εμφανίζεται πάνω στο νησί μια άλαλη κοπέλα… (η συνέχεια επί σκηνής)

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο Ιωάννα Αγγελίδη, Κώστας Γάκης, Γεωργία Γεωργόνη, Μαρία-Δάφνη Καμμένου, Ασπασία-Μαρία Αλεξίου

Σκηνοθεσία – Μουσική Κώστας Γάκης

Σκηνικά Νίκη Τριανταφυλλίδη
Κοστούμια
Παναγιώτα Κοκκορού

Φωτισμοί Θοδωρής Μαρσέλλος

Παίζουν Ιωάννα Αγγελίδη, Κώστας Γάκης, Γεωργία Γεωργόνη, Μαρία-Δάφνη Καμμένου

Βοηθός σκηνοθέτη Ασπασία-Μαρία Αλεξίου 

Advertisements

3 thoughts on “«Χωρίς μουσική» στη Θύρα Τέχνης : φρέσκα παιδιά σε μια παράσταση που κούρασε

  1. γιωργος

    Διαφωνώ. Θεωρω οτι ειναι μια πολυ ουσιαστικη παρασταση στην οποια η μουσικη και η προζα βρισκονται σε απολυτη ισοροπια!

  2. ardalion Post author

    «Στη σκηνή μπορείς να γίνεις όλα όσα είχες ονειρευτεί όταν ήσουν παιδί», είχε πει στην Ι. Κλεφτόγιαννη ο συνθέτης και σκηνοθέτης της παράστασης Κώστας Γάκης (Ελευθεροτυπία 11/2/2008). Όταν αυτό που γίνεσαι αφορά και τους άλλους τότε έχεις πετύχει στον καλλιτεχνικό σου στόχο. Εμένα δεν με άγγιξε.
    Χαίρομαι που ήταν μια παράσταση καμωμένη από πολύ νέα ταλαντούχα παιδιά. Ενδεχομένως μουσική και πρόζα να είναι σε απόλυτη ποσοτικά ισορροπία. Προσωπικά ένιωσα κόπωση όταν έπαυε η μουσική και ο χορός, οπότε ο χρόνος κυλούσε πιο αργά… Ίσως, χρειαζόταν μια άλλη υποστήριξη η πρόζα, που είχε τη βασική αδυναμία της αφήγησης, η οποία χρειάζεται έναν ειδικό σκηνοθετικό χειρισμό για να γίνει δράση με σκηνικό ενδιαφέρον.
    Καλώς ήλθες!

  3. γιωργος

    Εμένα παλι με αγγιξε παρα πολυ η συγκεκριμενη παρασταση. Ο λογος ηταν αρτιος, θεατρικος και ταυτοχρονα εντελως συγχρονος. Ουτε που καταλαβα ποτε περασε μιαμιση ωρα. Στο τελος ειχα μαγευτει. Τα παιδια ειναι οντως εξαιρετικα-κατορθωσαν σχεδον χωρις σκηνικα να με ταξιδεψουν σε εικονες μαγικες, σε φαρους και σε σκοτεινες πολεις. Ταυτοχρονα με τον λυρισμο της παραστασης και την λεπτοτατη ευαισθησια της η συγκεκριμενη ομαδα καταφερνε να περναει πολιτικα μηνυματα χωρις να γινεται προπαγανδιστική ή δασκαλίστικη. Σκηνοθετικα το εργο ηταν ωριμότατο-δεν εμοιαζε καθολου με έργο πρωτοεμφανιζομενο σκηνοθετη. Η μουσικη παλι ηταν το μαγικο φιλτρο της παραστασης, αυτο που εδινε το κατι παραπανω στο ολο εγχειρημα και το απογειωνε-συνοδοιπορώντας αψογα με την υπεροχη ιστορια του πιανιστα και την κοφτη αποστασιοποιημενη προζα που ειχαν επιλεξει η ηθοποιοι. Ενα επιπλεον μπραβο στα παιδια για τη συγγραφη του εργου το οποιο το υπογραφει ολη η ομαδα.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s