Υποψήφιοι ενός οδυνηρού θανάτου

Με τίτλο το Τσιγαράκι μόλις διάβασα ένα κείμενο που μιλά με αριθμούς, θυμίζει πόσες χημικές ουσίες περιέχει κάθε τσιγάρο, και τις συνέπειες που επιφέρει το κάπνισμα στον οργανισμό. Τρόμαξα πολύ. Οι φωτογραφίες που το συνοδεύουν περνάνε το μήνυμα ότι όποιος καπνίζει είναι υποψήφιος ενός οδυνηρού θανάτου… Και πιστεύω ότι κάποιοι μπορούν να βοηθηθούν επειδή το κείμενο περιλαμβάνει και κέντρα που μπορεί κανείς να βρει βοήθεια. Ωστόσο όταν κάπνιζα γνώριζα τους σχετικούς κινδύνους αλλά, παρόλα αυτά, δεν το έκοβα. Ένιωθα ότι το κάπνισμα προσφέρει και κάποια πράγματα στον καπνιστή. Για αυτό και τώρα που το έχω κόψει η σκέψη του εμφανίζεται με θετικές εικόνες και όχι αρνητικές. Υπάρχει η μνήμη της ευχαρίστησης…

Η απόφασή μου να δοκιμάσω πραγματικά να μείνω άκαπνος ήταν ένας πειραματισμός με τα όρια και τις αντοχές μου. Με ακολουθούσε η σκέψη ότι θα είναι εξ ίσου καλά, αν όχι καλύτερα η ζωή μου χωρίς τσιγάρο, και έτσι με μπόλικο πείσμα και θέληση, αφού δεν ήθελα να εξαρτώμαι από τη νικοτίνη, και ήθελα να επανέλθουν οι αισθήσεις που είχαν πέσει χαμηλά (όσφρηση, γεύση), προγραμμάτισα τη διακοπή. 

Τα κέντρα διακοπής καπνίσματος

Βρίσκονται σε κυρίως σε νοσοκομεία, αλλά και σε δημοτικά ιατρεία ή σε και σε ιδιωτικούς χώρους. Οι γιατροί που ασχολούνται είναι πνευμονολόγοι. Εγώ, πήγα και σε ένα κέντρο διακοπής καπνίσματος, όπου τσέκαρα πίεση, βάρος και πνευμόνια. Συνιστώ αυτά τα κέντρα σε όσους θέλουν να δίνουν αναφορά. Αλλά να ερευνήσουν πρώτα τα φάρμακα (π.χ.  Zyban) που θα τους δώσουν γιατί δεν είναι αθώα, έχουν αντενδείξεις και σοβαρότατες παρενέργειες. Ακόμη, ας έχουν ενημερώσει και έναν δικό τους γιατρό, εφόσον πρόκειται να πάνε σε ένα κέντρο διακοπής καπνίσματος. Όσο πήγαινα εγώ επέρσι δεν υπήρχε επικοινωνία Σαββατοκύριακο και γιορτές, δηλαδή υπήρχε ένα καθεστώς δημοσίου, οπότε είναι καλό να γνωρίζει ένας δικός σας την προσπάθεια που κάνετε ώστε να ζητήσετε βοήθεια εάν χρειαστεί.

Φυσικά οι μέθοδοι είναι πολλοί που μπορεί να δοκιμάσει κανείς, όπως αυτή με τα βότανα. Ακόμη υπάρχει η σιχαμερή να μαζέψεις τις γόπες να τις βάλεις σε ένα βάζο με νερό και να εισπνέεις όταν έχεις την ανάγκη να καπνίσεις, ή να σκέφεσαι κάποιον άστεγο να αναζητά γόπα να καπνίσει στα σκουπίδια. Όλες αυτές οι μέθοδοι που προκαλούν απέχθεια δεν μου είπαν τίποτα, αφού γνώριζα όσο κάπνιζα την μυρωδιά και αφού είχα αναζητήσει τσιγάρα μετά τα μεσάνυχτα σα να ψάχνω νερό να πιω. Βέβαια το σοκ που προκαλούν οι εικόνες οργάνων με βλάβες είναι ακόμη πιο άγριες. Νομίζω ότι κάποιος το κόβει όταν πλέον το έχει πάρει ελεύθερα απόφαση και το επεξεργάζεται από καιρό, άρα το σχεδιάζει και δίνει στον εαυτό του το δικαίωμα να δοκιμάσει πώς θα είναι η ζωή του άκαπνος. Το δοκίμασα, έχουν περάσει 13 μήνες και είναι καταπληκτικό να μην εισπνέεις καπνό, και κυρίως όχι τόσο δύσκολο! Και δεν έχω ανάψει ούτε ένα τσιγαράκι.

Advertisements

3 thoughts on “Υποψήφιοι ενός οδυνηρού θανάτου

  1. manitaritoubounou

    Το Εγκόλπιο μας τρόμαξε. Αλλά εχει μάλλον δίκιο. Αν είχαμε και φωτοογραφίες από τη πνευμαυική καρδιά, τι θα κάναμε;

  2. Theoprovlitos

    Κατ αρχην πρεπει να πω πως επειδη υποφεραμε μικροι ως παιδια καπνιστων, ουτε εγω ουτε ο αδελφος μου αναψαμε ποτε τσιγαρο. Ακομα θυμαμαι το μαρτυριο να βρισκεσαι χειμωνα καιρο σε ενα fiat 128 αρχες ’70 και σε ολη την διαδρομη να καπνιζεις παθητικα και υποχρεωτικα τα τσιγαρα των γονιων σου. Ή εκεινες τις αθλιες χαρτοπαιχτικες πρωτοχρονιες σε φιλικα σπιτια “για το καλο του χρονου” σε ενα ντουμανι καπνου, κουτουλωντας στους καναπεδες μεχρι τις 3 το πρωί, μεχρι οι μεγαλοι να αποφασίσουν να το διαλυσουν.

    Και τωρα μια αποκαλυψη.

    Ως γραφιστας διετελεσα για καποιο διαστημα Art/Creative Director σε διαφημιστικες Εταιριες. Μεταξυ αλλων χειριστικα και λογαριασμους τσιγαρων. Θα ειχα και αλλα να πω επ’ αυτου αλλα θα περιοριστω σε αυτό:
    Οι καμπανιες των τσιγαρων απευθυνονται σε 13-14χρονα. Και ας απαγορευεται ως ανηλικα. ΑΥΤΑ στοχευουν. Προς ΑΥΤΑ μας εδιναν οδηγιες να διαμορφωσουμε την διαφημιστικη στρατηγικη μας. Διοτι
    α) ειναι πιο κοστοβορο σαν budget να κανεις καποιον να αλλαξει μαρκα από το να του βαλεις μια συγκεκριμενη μαρκα στο χερι εξ αρχης.
    β) Αυξανεις την πιτα της αγορας διαμορφωνοντας συνειδηση καπνιστη στην νεολαια.

    Την χιουμορισιτκή καμπανια της Camel με τα κουκλακια-καμηλες που καπνιζανε τη θυμαστε; Ε τωρα ξερετε και σε ποιον απευθυνονταν.

    Τετοια εκανα και εγω και δεν θυμαμαι αν τα εχω εξομολογηθει. Δεν ξερω αν χρειαζεται δηλαδη γιατι με το ενα και με το αλλο τελικα την καριερα μου στην διαφημιση την εγκατελειψα.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s