H Διαρκής Ιερά Σύνοδος δήλωσε ότι η ομοφυλοφιλία αποτελεί παράβαση του θελήματος του Αγίου Θεού και της διδασκαλίας του Ευαγγελίου.

Μίλησε μίζερα, προχτές, με νομικούς όρους συντηρώντας κοινωνικές διακρίσεις… Ποτέ όμως, οι ίδιοι μητροπολίτες που αγωνιούν και φέρνουν παρόμοια ζητήματα στη Σύνοδο, ασκώντας κοινωνική κριτική, δεν βγήκαν δημόσια να πικράνουν τα αυτιά των αστών λέγοντας το ευαγγελικό ότι οι πλούσιοι δεν θα εισέλθουν στη βασιλεία του θεού ή εάν θέλει κανείς να είναι τέλειος να απογυμνωθεί από την ιδιοκτησία του και να τα δώσει όλα στους φτωχούς.* Ποτέ δεν διαμαρτυρήθηκε κανείς τους για το θεσμικό κακό, για τα αδέλφια μας, εικόνες του Χριστού, που εξευτελίζονται από τις δαιμονικές δυνάμεις της ιστορίας και της εξουσίας, από τις δικτατορίες και τους ολοκληρωτισμούς. Ας μην μιλήσουμε για την αυτοκριτική και τη συνέπεια που θα όφειλαν οι πνευματικοί μας ταγοί…

Και είμαι σίγουρος ότι αρκετοί ιεράρχες ένιωσαν ότι έκαναν το καθήκον τους φορτώνοντας τύψεις και ενοχές τους συνανθρώπους μας, που παραβαίνουν, όπως λέει η δήλωση, το θείο θέλημα. Οι ιεράρχες νιώθουν να δικαιώνονται, ενώ χάνουν μια μεγάλη ευκαιρία επικοινωνίας φανερώνοντας έλλειψη κατανόησης των όρων της κοινωνίας που ζούμε…

Ποιοί άραγε μπορούν να αισθανθούν ότι ανήκουν σε μια κοινότητα που πρεσβεύει τέτοιες πρακτικές σκληροκαρδίας; Που ενδεχομένως κάτω από τον μανδύα της κανονιστικής θρησκευτικής εξουσίας κρύβονται προσωπικά θέματα, σκοτεινές πλευρές, εσωτερική ερημιά, κι ένας εγκλωβισμός σε έναν μικρόκοσμο που δεν υπάρχουν περιθώρια φυγής κι ελπίδας…  

Εζήλωσε η ΔΙΣ την ανάλογη προθυμία του Βατικανού και έσπευσε να ξεκαθαρίσει τι συνιστά παράβαση του θείου θελήματος. Και δεν συνιστά παράβαση το διαζύγιο όταν είναι ρητή η εντολή για τον μη χωρισμό του ζεύγους; Και είναι θεμιτές οι προγαμιαίες σχέσεις; Μάλλον ήρθε επιτέλους η στιγμή οι σοφοί συνοδικοί πατέρες να μιλήσουν για τη χριστιανική σεξουαλικότητα. Το οφείλουν στο ποίμνιό τους. Να σκεφτούν εάν η αντισύλληψη είναι εμπόδιο στο σχέδιο του θεού για την αύξηση του ανθρωπίνου γένους και ας ενημερώσουν επιτέλους εάν η χρήση του προφυλακτικού είναι θεμιτή ή αμαρτία!

Κι υπάρχουν πολλά στόματα ιερέων να διαλαλήσουν τις συνοδικές δηλώσεις. Με μακριά γένια, λευκά συνήθως, που είναι περιζήτητα στα κανάλια. Άνθρωποι που εκτίθενται ανεπανόρθωτα, μπερδεύοντας τον απλό κόσμο για το τι ακριβώς εκπροσωπούν, αλλά χρησιμότατοι για τη σωστή δοσολογία ενός καυγά στα παράθυρα. Δυστυχώς, μοιάζουν με τον παπά του αναγνωστικού του δημοτικού αλλά δεν έχουν καμιά σχέση με την παιδική μου ηλικία. Φωνάζουν, οργίζονται, υβρίζουν με επίθετα όπως «λαομίσητος», «θεομίσητος» χωρίς να διανοηθούν ποτέ ότι αυτό που εκφράζουν είναι μια μορφή θεομαχίας.

Μην έχουν την ψευδαίσθηση οι ιεράρχες μας ότι παίζουν τον ρόλο του Θεού, του νομοθέτη ή του εθνάρχη της Τουρκοκρατίας επειδή απαξιώνουν έναν ερωτικό προσανατολισμό. Ούτε μπορούν να ποινικοποιήσουν πρακτικές, οι οποίες είναι άσκηση δικαιώματος. Η Ιερά Σύνοδος έκανε μια δήλωση ηθικιστικού περιεχομένου που δεν έχει δεσμευτική εξουσία ούτε απόλυτη κι ούτε αναγκαστική. Και δεν αφορά όλους τους Έλληνες πολίτες. Αφορά όσους αποδέχονται και αισθάνονται ότι είναι μέλη μιας εκκλησιαστικής κοινότητας. Δεν ζούμε ούτε στο Βυζάντιο ούτε στην κλειστή αγροτική κοινωνία. Είμαστε αλλού ζώντας σε ένα κράτος που οφείλει να είναι ουδέτερο και είναι υποχρεωμένο να εγγυηθεί την ελευθερία και τη δημοκρατία διαφορετικών εκφράσεων. Στον σύγχρονο κόσμο δεν επιβάλλεται καμιά άνωθεν ηθική αλλά αποφασίζει ο καθένας για το νόημα της ζωής του. Ο σημερινός άνθρωπος δεν επιθυμεί κηδεμονεύσεις. Και κανείς δεν διώκεται για το δόγμα του, τη φιλοσοφία του και την επιλογή της προσωπικής του ευτυχίας.

 Πορτραίτο από τον φωτογράφο Baron Wilhelm von Gloeden 1856–1931.

 

 

 

*«Εἰ θέλεις τέλειος εἶναι, ὕπαγε πώλησόν σου τὰ ὑπάρχοντα καὶ δὸς τοῖς πτωχοῖς, καὶ ἕξεις θησαυρὸν ἐν οὐρανοῖς» […] «εὐκοπώτερόν ἐστιν κάμηλον διὰ τρυπήματος ῥαφίδος διελθεῖν ἢ πλούσιον εἰσελθεῖν εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ θεοῦ.» (Ματθ. 24, 21, 24)
Advertisements

12 thoughts on “H Διαρκής Ιερά Σύνοδος δήλωσε ότι η ομοφυλοφιλία αποτελεί παράβαση του θελήματος του Αγίου Θεού και της διδασκαλίας του Ευαγγελίου.

  1. Γιάννης

    Πολύ ορθά ομιλείς Αrdalion. Και θα προχωρήσω λέγοντας πως οι περισσότεροι απο τους ῾῾ιερείς῾῾ -ο όρος παραμένει τίτλος χωρίς ουσία- μοιάζουν πλέον με μικρά παιδιά κακομαθημένα που όταν κάποιος τους παίρνει το γλυφιτζούρι απο το χέρι ή κάποιο παιχνίδι σκούζουν και χτυπιούνται. Το ζουμε συχνά πλεον να βγαίνουν και να ασκούν κριτικη για διάφορα κοινωνικοπολιτικά φαινόμενα (βλέπε Μακεδονια, συμφωνο συμβίωσης, ταυτότητες). Σε αυτες τις περιπτώσεις νομίζουν οτι υπερασπίζονται τον λόγο του Θεού, που ως εκ θαύματος τον ξεχνούν οταν πρόκειται για “δικά τους παιχνίδια εξουσίας” όπως εκλογή πατριάρχη, δικαιοδοσίες των πατριαρχείων, όπου βγαίνουν στο γυαλί και τρώγωνται σαν τα σκυλιά. Μα δεν ντρέπονται? Αυτοκριτική λοιπόν καμιά από την εκκλησία. Νομίζω πως θα έπρεπε να αυτοπεριοριστούν, να σκεφτούν και να μετανιώσουν γιατι αν πιστεύουν πραγματικά -που δεν το νομίζω, γιατί οι περισσότεροι απλά επαγγέλονται την “ιεροσύνη” -θα έπρεπε να φοβούνται ότι θα φτάσει η στιγμή που θα ξαναδιωκτούν απο τον ναό απο Αυτόν που εκήρυξε τον Λόγο που υποστηρίζουν πως πρεσβεύουν. Γιατί η εκκλησία πλέον ειναι μια καλοστημένη επιχείρηση και τiποτα άλλο, το όνομα δε της επιχείρησης ειναι Χριστοκαπηλεία. Ευχαριστω για την φιλοξενία.
    Υ.Γ. ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΤΟΥΣ ΔΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΠΟΥΛΟΥΝ ΣΥΓΧΩΡΟΧΑΡΤΙΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΚΑΝΑΛΙ.

  2. ThodLak

    Φίλε Ardalion πολύ φοβούμαι ότι κινδυνεύουμε να διολισθήοσουμε σε μια λογική αδιάκοπης ενασχόλησης με το σκοτάδι γιατί δυστυχώς αυτά τα οποία περιγράφεις αποτελούν σκότος. Ας κάνουμε (όσο δύσκολο και αν είναι) μια στροφή και εμείς ως πλήρωμα και ας τους γυρίσουμε την πλάτη κυρύττωντας το “φως”.. Αυτό πιστεύω μας λείπει. Μόνο έτσι θα μπουν στη θέση τους. Την Κυριακή που μας πέρασε ο Αρχιεπίσκοπος για ακόμα μία φορά έκανε από άμβωνος μία πολύ όμορφη και μεστή ομιλία τονίζοντας πόσο εύκολο είναι λόγω των προσωπικών μας αδυναμιών να ξεπέσουμε σε αίρεση προσπαθώντας να οριοθετήσουμε με ψυχαναγκαστικούς όρους της αλήθειας.
    Είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα.

  3. manitaritoubounou

    Ardalion απλά να επισημάνω το εξής:

    Την επιλεκτικότητα των ζητημάτων που για μια μερίδα “ιερωμένων” ή “θεολογούντων” για αυστηρότητα, όταν την ίδια στιημή δείχνουν απερι΄’οριστη επιοίκεια σε άλλα , όπως σωστα σημειώνεις.

    Το ζήτημα όμως δεν είναι απλά και μόνο η αυστηρότητα ή η επιοίκεια, αλλά η αλήθεια, το βίωμα, η απλότητα και κυρίως η μετανοιά μας εκφράζοντςας τη ΘΕΤΙΚΗ όψη.

    Και εννοώ κυρίως ημών των ιδίων, δηλαδή πρώτα εμένα. Αν δεν ξεπεραστεί η λογική της ιδεολογίας και του συμφέροντος (πρακτική του Ιούδα) που οδηγεί στο τίποτα ή η λογική της μήτρας και της εξουσίας (πρόσκαιρη πρακτική Ιακώβου και Ιωάννη) δεν πάμε πουθενα.

    Τουλάχιστον εδώ στο νετ ας εκφράζουμε αυτή την όψη. Έτσι έχει δίκιο ο φίλος ThodLak.

  4. ardalion Post author

    @ Thodlak
    Αγαπητέ δεν θέλω να κηρύξω κάτι. Ιστορίες μοιράζομαι. Εξάλλου το φως δεν φοβάται το σκοτάδι. Λάμπει!

    @ manitari
    Πιστεύω ότι θα μπορούσες να είσαι πιο ξεκάθαρος στην άποψή σου. Να εκφράσεις τη δική σου αλήθεια.

  5. ThodLak

    Συγνώμη αλλά δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός. Οι απόψεις του Ardalion χαρακτηρίζονται από σαφήνεια και ακρίβεια. Η κριτική είναι πάντα ουσιαστική και αναγκαία ως αφετηρία.. Αυτό που ήθελα να πω είναι πως (νιώθωντας ότι συγκλίνουν οι απόψεις μας στα θεολογικά θέματα) δεν θα πρέπει να αναλωνόμαστε σε μάχες χαρακωμάτων.
    Και εξηγούμαι:
    Το άρρωστο κλίμα που κυοφορεί ο χώρος της εκκλησίας προκαλεί ασφυξία σε όλους μας. Η παθογένεια που αυτό εκπέμπει, μας αναστατώνει και πολύ συχνά μας φέρνει σε αμηχανία. Αυτό ισχύει de facto. Το θέμα είναι πως δυστυχώς αντί να θεωρούμε απολύτως φυσιολογικό πράγμα την ενασχόληση – συζήτηση με τη ζωντανή θεολογία (αυτή που πηγάζει από τις γραφές και που μας παραδόθηκε ως αύρα από την ουσία και όχι πάντα τον τύπο των λόγω των πατέρων της ορθόδοξης ανατολής) και το γεγονός αυτό να αποτελεί μια πλατφόρμα στη σκέψη μας, αναλωνόμαστε (φυσικά βάζω τον εαυτό μου πρώτο για να μην παρεξηγούμαι!) σε μια αμυντική τακτική και μια προσπάθεια να μαζεψουμε να αμάζευτα από ανθρώπους που εκτιμώ πως τις περισσότερες φορές δεν έχουν ανοίξει την Καινή Διαθήκη, από ανθρώπους που ο Ισαάκ ο Σύρος και ο Μάξιμος Ομολογητής αποτελούν άγνωστα ονόματα (ή η θεολογία τους αποφευκτέα).

    Συνοψίζοντας θέλω να τονίσω πως το επίπεδο των αναρτήσεων του Ardalion είναι τις περισσότερες φορές πολύ καλό. Μιλούσα γενικότερα.
    Α! Και να μην ξεχνάτε ότι το blog αυτό το βρήκα κατά τύχη googlάροντας μια μέρα!!

  6. ardalion Post author

    ThodLak σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και πράττεις άριστα που διευκρινίζεις την άποψή σου.

    Νομίζω ότι έχω δείξει ότι με ενδιαφέρει αυτό που ωραία περιγράφεις «αύρα από την ουσία» των πατέρων κι όχι από τον τύπο των λόγων. Δυστυχώς, όμως ο τύπος και οι λόγοι τους αβασάνιστα μεταφέρονται και υιοθετούνται χωρίς καμιά κριτική διάθεση, χωρίς προβληματισμό για τους σημερινούς όρους διαβίωσης. Είναι δε πολύ πιθανόν οι θρησκευόμενοι που μεταφέρουν άκριτα γνώμες, και είναι κωφοί σε άλλες απόψεις, να είναι φερέφωνα κάποιου «γέροντα». Και εκεί αρχίζουν τα ζητήματα.

    Νομίζω, λοπόν, ότι η οριοθέτηση του «άρρωστου κλίματος» και η έκφραση προσωπικής γνώμης, χωρίς θολούρες και υπονοούμενα, είναι χρήσιμη στο βαθμό που θίγονται συμπολίτες μας από νοοτροπίες που ανήκουν στο παρελθόν και έχουν βασανίσει πολύ κόσμο.

    Προσωπικά δεν υπερασπίζομαι κανένα μαγαζί που χρεωκοπεί. Περισσότερο επιθυμώ να μην σιωπώ επειδή δεν ανέχομαι στο όνομα κάποιας αυθεντίας αποκλεισμούς με ετικέτες ηθικισμού που δικαιώνουν όσους τις επιθέτουν χωρίς ντροπή σε άλλους συνανθρώπους μας.

    Σε κάθε περίπτωση πιστεύω ότι ο υπεύθυνος λόγος μας είναι πράξη. Και μπορείς να συμβάλεις. Μη χάνεσαι.

  7. suncitizen

    θα συμφωνήσω με την ανάρτηση. Οι κληρικοί κάνουν λεονταρισμούς στα εύκολα. Οι γκέι ειναι μειοψηφία. Δεν έχουν ισχύ. Ακόμα και αν πεθάνουν, ακόμα καλύτερα γι αυτούς. Όμως, δε μίλησε ποτέ κανείς για τον πλούτο, την πλεονεξία, την αρπαγή, που αποτελούν την αρχή του τέλος της πνευματικής ζωής. Γιατί; Μα διότι πολύ απλά θέλουν τα λεφτά των πλουσίων. Πως αλλιώς θα ζήσουν; Απο τη στιγμή που σε μια χριστιανική κοινότητα υπάρχουν πλούσιοι και φτωχοί, η κοινότητα αυτή έχει χρεωκοπήσει. Κανείς όμως, δεν τολμάει να το πει αυτό. Κορόιδο είναι; Το είπε ο Χριστός θα μου πεις… Τι βαρύτητα, όμως, έχει ο λόγος του Χριστού, αφης στιγμής δεν έχει βγει σχετική εγκύκλιος από την Ιερα Σύνοδο να την εγκρίνει; Καμία βαρύτητα φυσικα…

  8. lili

    Και μια διευκρινηση οσον αφορα τους ιερεις. Αυτοι ειναι απλα μεσαζοντες, απλοι ανθρωποι οπως και εμεις . Εμεις θελουμε με τον Χριστο να ενωθουμε δεν μας νοιαζει τι κανουν οι ιερεις. Στο τελος Αυτος θα μας κρινει, Αυτος ειναι η Κεφαλη της Εκκλησιας οχι οι ιερεις, αυτοι ειναι λειτουργοι Του. Οταν παμε σε καποια υπηρεσία υπαρχουν καλοι και κακοι λειτουργοι. Τους καλοις θα τους ανταμειψει συμφωνα με τα εργα τους και ομοιως τους κακους συμφωνα με τα δικα τους..

  9. theoprovlitos

    Μα η Εκκλησια εκανε μια δηλωση που αφορα στο ΔΙΚΟ της ποιμνιο και την δικη της δογματικη και ηθικη η οποια ειναι ιδια διαχρονικα σε μια εποχη που τα ΠΑΝΤΑ καταρρεουν ακι εκχυδαϊζονται.

    Οποιος δεν μπορει να το αποδεχθει αυτο ας αναθεωρησει την θεση του ως προς την Εκκλησια. Ελευθεροι ειμαστε. Ας φτειαξει εναν Θεο και μια εκκλησια κομμενη και ραμμενη στα μετρα του…

    Δεν μπορει η εκκλησια να εκκοσμικευθει για να ικανοποιει απαιτησεις και ιδιαιτεροτητες. Δεν ειναι δυνατον να κανουμε εκκλησιες που να προσαρμοζονται στα παθη μας ή τις επιθυμιες μας. Θυμιζω την Αγγλικανικη Εκκλησια που δημιουργηθηκε επειδη δεν εδιναν διαζυγιο στον βασιλια της Αγγλιας.

    Αλολος θα θελει να ειναι μοιχος και με την βουλα, αλλος διγαμος, αλλος αμφισεξουαλικος, αλλος αιμομικτης. Θα προσαρμοσουμε την εκκλησια με ολους για να “μην αισθανονται άσχημα”; Δεν ειναι σοβαρα πραγματα αυτα.

    Οι ανθρωποι διακατεχονται απο διαφορα παθη και αδυναμιες. Ειναι δυνατον να προσαρμοζεται η εκκλησια σε αυτα για να μην εχουμε εμεις ενοχες; Μου θυμιζει εκεινο το ανεκδοτο: Δεν ειμαι χοντρος (και αρα κοιλιοδουλος), ειμαι κοντος για το βαρος μου…

    Ας βιωσουμε τα παθη μας ΕΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ. Ακομα και 70 φορες 7. Οτιδηποτε αλλο ειναι ΠΛΑΝΗ.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s